۰
plusresetminus

برگزاری دهه بصیرت، موضوع نشست شورای فرهنگ عمومی بیضا

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱
نهم دی ماه یک حرکت عظیم و خودجوش مردمی بود که نظام را بیمه کرد و این جوشش‌ها و اتفاقات دی ماه در تثبت و آبیاری این نظام تاثر فراوانی داشت.
نشست شورای فرهنگ عمومی بیضا
نشست شورای فرهنگ عمومی بیضا
به گزارش حافظ‌خبر؛ ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیضا پیرامون برگزاری گرامی‌داشت دهه بصیرت برگزار گردید.
حجت‌الاسلام محمدجواد درویشی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیضا در این نشست از نهم دی به یک جنبش تاریخی و مهم در تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: نهم دی ماه یک حرکت عظیم و خودجوش مردمی بود که نظام را بیمه کرد و این جوشش‌ها و اتفاقات دی ماه در تثبت و آبیاری این نظام تاثر فراوانی داشت؛ چرا که اصل و پایه نظام ما بر اصول صحیحی پایه‌گذاری شده که نشأت گرفته از سیره نبوی و اهل بیت (ع) و اندیشه‌های فاطمه زهرا (س) است.
وی افزود: آنچه که برپایه این ارزش‌ها و آرمان‌هاست مطمئناً شکست‌ناپذیر خواهد بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیضا از انتقال و نهادینه کردن این فرهنگ به نسل‌های نوجوان و جوان اشاره کرد و بیان داشت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی بسیار مهم است؛ چرا که دشمن در صدد ضربه زدن از همین قشر نوجوان و جوان ماست و همه ما باید با تبیین نظام و ارزش‌های آن برای این قشر از جامعه تلاش مضائف داشته باشیم و نگذاریم مشکلات کوچکی که در هر جامعه‌ای وجود دارد تبدیل به یک معضل در جامعه شود.
درویشی از سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی که اسوه مقاومت و پایداری یاد کرد و ادامه داد: دنیا به عظمت، اقتدار و بزرگی حاج قاسم اعتراف دارد. امنیت و پایداری کشورهای اسلامی در حال حاضر به همت و فداکاری این بزرگ‌مرد بوده است.
شاهرخ رستمی، معاون فرماندار بیضا هم در این نشست گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که وحدت، همدلی و حمایت مردم بیش از هر زمانی نیاز جامعه ما است؛ به ویژه در شرایط کنونی که ویروس منحوس کرونا زندگی مردم را مختل کرده است.
رستمی افزود: به لطف خدا و تلاش نظام سلامت و همراهی و همکاری مردم در شرایط بهتری و شیب نزولی این ویروس هستیم.
معاون فرماندار بیضا ادامه داد: باید با توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آیین‌های گرامی‌داشت روزهای مهم و تاریخ‌سازی چون 9 دی ماه و سالگرد شهادت سردار دل‌ها و ایام فاطمیه (س) برگزار شود.
وی بیان داشت: امروز معنویت‌ستیزی افراد و معاندین نظام را می‌بینیم و باید با ابزارهای فرهنگی و هنری، گروه‌های مذهبی و ظرفیت‌های فرهنگیان، اهل قلم، هنرمندان و تشکل‌های مذهبی مردم ‌نهاد، اهداف آن‌ها را خنثی و ناکام و آرمان‌ها و اندیشه‌های امام و رهبری را در جامعه نهادینه کنیم.
 
کد مطلب : ۲۲۹۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما