برگزاری دهه بصیرت، موضوع نشست شورای فرهنگ عمومی بیضا

7 دی 1399 ساعت 12:21

نهم دی ماه یک حرکت عظیم و خودجوش مردمی بود که نظام را بیمه کرد و این جوشش‌ها و اتفاقات دی ماه در تثبت و آبیاری این نظام تاثر فراوانی داشت.


به گزارش حافظ‌خبر؛ ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیضا پیرامون برگزاری گرامی‌داشت دهه بصیرت برگزار گردید.
حجت‌الاسلام محمدجواد درویشی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیضا در این نشست از نهم دی به یک جنبش تاریخی و مهم در تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: نهم دی ماه یک حرکت عظیم و خودجوش مردمی بود که نظام را بیمه کرد و این جوشش‌ها و اتفاقات دی ماه در تثبت و آبیاری این نظام تاثر فراوانی داشت؛ چرا که اصل و پایه نظام ما بر اصول صحیحی پایه‌گذاری شده که نشأت گرفته از سیره نبوی و اهل بیت (ع) و اندیشه‌های فاطمه زهرا (س) است.
وی افزود: آنچه که برپایه این ارزش‌ها و آرمان‌هاست مطمئناً شکست‌ناپذیر خواهد بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیضا از انتقال و نهادینه کردن این فرهنگ به نسل‌های نوجوان و جوان اشاره کرد و بیان داشت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی بسیار مهم است؛ چرا که دشمن در صدد ضربه زدن از همین قشر نوجوان و جوان ماست و همه ما باید با تبیین نظام و ارزش‌های آن برای این قشر از جامعه تلاش مضائف داشته باشیم و نگذاریم مشکلات کوچکی که در هر جامعه‌ای وجود دارد تبدیل به یک معضل در جامعه شود.
درویشی از سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی که اسوه مقاومت و پایداری یاد کرد و ادامه داد: دنیا به عظمت، اقتدار و بزرگی حاج قاسم اعتراف دارد. امنیت و پایداری کشورهای اسلامی در حال حاضر به همت و فداکاری این بزرگ‌مرد بوده است.
شاهرخ رستمی، معاون فرماندار بیضا هم در این نشست گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که وحدت، همدلی و حمایت مردم بیش از هر زمانی نیاز جامعه ما است؛ به ویژه در شرایط کنونی که ویروس منحوس کرونا زندگی مردم را مختل کرده است.
رستمی افزود: به لطف خدا و تلاش نظام سلامت و همراهی و همکاری مردم در شرایط بهتری و شیب نزولی این ویروس هستیم.
معاون فرماندار بیضا ادامه داد: باید با توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آیین‌های گرامی‌داشت روزهای مهم و تاریخ‌سازی چون 9 دی ماه و سالگرد شهادت سردار دل‌ها و ایام فاطمیه (س) برگزار شود.
وی بیان داشت: امروز معنویت‌ستیزی افراد و معاندین نظام را می‌بینیم و باید با ابزارهای فرهنگی و هنری، گروه‌های مذهبی و ظرفیت‌های فرهنگیان، اهل قلم، هنرمندان و تشکل‌های مذهبی مردم ‌نهاد، اهداف آن‌ها را خنثی و ناکام و آرمان‌ها و اندیشه‌های امام و رهبری را در جامعه نهادینه کنیم.
 


کد مطلب: 22934

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22934/برگزاری-دهه-بصیرت-موضوع-نشست-شورای-فرهنگ-عمومی-بیضا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir