۰
plusresetminus
امام جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در فارس:

نقشه مهندسی فرهنگی فارس تا سال آینده عملیاتی شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۷
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ضرورت دارد که نقشه مهندسی فرهنگی استان مراحل تدوین را به سرعت طی کند و تا سال آینده عملیاتی و اجرایی شود.
شورای فرهنگ عمومی فارس
عنایت‌الله رحیمی، لطف‌الله دژکام، صابر سهرابی
عکس: علی روزیطلب
شورای فرهنگ عمومی فارس عنایت‌الله رحیمی، لطف‌الله دژکام، صابر سهرابی عکس: علی روزیطلب
به گزارش حافظ‌خبر؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: سند مهندسی فرهنگی فارس در واقع برشی از سند مهندسی فرهنگی ملی است که به عنوان نقشه راه چارچوب‌هایی برای آن تبیین شده است.
وی با بیان اینکه این سند باید متناسب با نیازهای منطقه‌ای اجرایی و عملیایی شود ادامه داد: از آنجا که برنامه‌ریزی و هدفگذاری فرهنگی بدون دخالت مجریان فرهنگی تاثیرگذار نیست، بنابر این نمی‌توانیم بگوییم که بدون حضور این عوامل آنرا برنامه ریزی و اجرایی می‌کنیم.
 آیت‌الله دژکام بیان کرد: برای پیشبرد اهداف سند مهندسی فرهنگی باید همه همفکر و همدل شویم و اگر چنین شود و همه آنچه را که در اختیار داریم برای عملیاتی شدن آن به کار گیریم، دیگر نیازی به دستور از بالا نیست.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ضمن تاکید بر لزوم عبور از حد کلی گویی در بحث سند مهندسی فرهنگی گفت: در این زمینه باید متناسب با علم و دانش پیش برویم و نسبت به نقشه مهندسی فرهنگی اطلاعات لازم را داشته باشیم.
وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی فارس و شهرستان‌ها خواست که سند مهندسی فرهنگی استان را به دقت مطالعه و نظرات خود در خصوص این سند را به شورای فرهنگ عمومی اعلام کنند.
 
سند مهندسی فرهنگی نقشه راه حرکت در حوزه فرهنگ خواهد بود
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم گفت: سند مهندسی فرهنگی می‌تواند نقشه راهی برای حرکت موثر در حوزه فرهنگ همصدا با راهبردهایی که در شورای فرهنگ عمومی تعیین شده باشد.
صابر سهرابی افزود: به خاطر اهمیت این نقشه فرهنگی استان، امیدواریم همه تلاش کنند که نظرات تاثیرگذار و بومی ساز هر منطقه توسط روسای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها برای لحاظ کردن در نقشه مهندسی فرهنگ عمومی استان اعلام شود.
وی بیان کرد: راهبردهای نقشه مهندسی فرهنگی استان بر اساس چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهدافی که برای پیاده سازی فرهنگ در جامعه تعیین می‌شود تدوین شده است.
سهرابی بیان داشت: از جمله راهبردهای نقشه مهندسی فرهنگی استان می‌توان به معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده متعالی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی، فرهنگ اقتصاد مقاومتی، عدالت همه‌جانبه و هنر متعالی، جلوه فرهنگی انقلاب اسلامی و فرهنگ مدیریت ولایی و جهادی اشاره کرد.
وی ادامه داد: نقشه مهندسی فرهنگی استان اسفندماه پارسال پیشنهاد آن مطرح شد و با توجه به نقشه فرهنگی که در کشور تصویب و به سراسر کشور اعلام شده بود، در استان فارس نیز با تاکید و پیگیری امام جمعه به نتیجه رسید و بر اساس اسناد بالادستی برش استانی نقشه فرهنگی تدوین شد.
سهرابی گفت: بعد از جلسات متعدد اتاق فکر شورا، برش استانی به شکل پیشنهادی تنظیم و تدوین و پس از تایید رئیس شورای فرهنگ عمومی به سراسر استان ارسال شد تا با نظرات و جمع‌بندی همه افراد تاثیرگذار بررسی شود و پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی استان در سطح ملی نیز به تصویب برسد.
 
کد مطلب : ۲۲۹۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما