۰
plusresetminus

راه‌اندازی انجمن کتاب در اوز

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶
پیشنهاد اهدای مبلغی برای کمک به کودکان عضو جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان سی‌سخت از سوی دبیرخانه پایتختی کتاب در نخستین نشست انجمن کتاب اوز بررسی شد.
راه‌اندازی انجمن کتاب اوز/ عکس: سنا ملاحت
راه‌اندازی انجمن کتاب اوز/ عکس: سنا ملاحت
به گزارش حافظ خبر؛ در نشستی با حضور فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، جعفر راستگو، رئیس شورای اسلامی این شهرستان، مسعود کراماتی، شهردار و فوزیه زارع، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اوز، ریحانه حسینی، از پویش‌گران و کنش‌گران فرهنگی کتابخوانی این شهرستان، به عنوان رئیس انجمن کتاب این شهرستان شناخته شد.
با شناخته شدن حسینی در جایگاه رئیس انجمن کتاب اوز، این انجمن در شهرستان اوز، آغاز به کار کرد.
فروغ هاشمی در این نشست با گرامی داشتن ۱۷ اسفند، سالروز راه‌اندازی نهاد کتابخانه‌ها در کشور، پس از شناساندن ریحانه حسینی به عنوان رئیس انجمن کتاب اوز، کارکرد این انجمن را در راستای انسجام‌بخشی به دبیرخانه پایتختی کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی دانست و گفت: پس از بدست آوردن جایگاه شهر خلاق حوزه کتابخوانی در سال ۹۸، دبیرخانه پایتخت کتاب اوز که از سال ۹۵ آغاز به کار کرده بود، با پویایی بیشتری از فرودین ۱۳۹۹ کار خود را ادامه داد.
جعفر راستگو، رئیس شورای اسلامی شهرستان و شهر اوز نیز از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده دبیرخانه و تاثیر آن بر ارتقای سطح دانش شهرستان ابراز خرسندی کرد و گفت: اگر هر مجموعه در حیطه وظیفه و کاری که برعهده دارد، درست کار کند، پیشرفت نیز به دنبال آن خواهد آمد. شورا نیز همکاری خود را با مجموعه فرهنگی خواهد داشت و به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی یاری‌گر انجمن کتاب خواهد بود.
وی ادامه داد: امیدوارم افزون بر فعالیت های کتاب و کتابخوانی، تلاش بیشتری در راستای تقویت نویسندگان شهرستان صورت گیرد تا در آینده شاهد چاپ کتاب‌های بیشتری از نویسندگان بومی باشیم.
مسعود کراماتی، شهردار اوز هم درباره گذر فرهنگ و هنر و میزان پیشرفت کارهای انجام شده ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم همه طرح‌ها در سطح فرهنگ شهر تاثیرگذار باشد.
فوزیه زارع، هم با یادآوری همکاری خیرین با مجموعه کتابخانه‌ها، گفت: کتابداران آمادگی کامل برای همکاری وارائه گزارش‌ها را دارند.
ریحانه حسینی که به عنوان رئیس انجمن کتاب اوز معرفی شده بود نیز بر تقسیم وظایف در هئیت اجرایی دبیرخانه پایتخت کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و سالمندی و دیگر حوزه‌ها تاکید کرد و به دلیل عدم حضور برخی از اعضای اصلی هئیت اجرایی دبیرخانه، از تشکیل چارت اجرایی در نشست آتی خبر داد.
در این جلسه سید مرتضی هاشمی رئیس خانه فرهنگ،سنا ملاحت، محمد رسول رفعتی و رامش رحمانپور که از اعضای هئیت اجرایی دبیرخانه پایتخت کتاب می باشند نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
گفتنی است به پیشنهاد ساسان پیرزاد، مسئول امور مالی دبیرخانه پایتختی کتاب اوز، اهدای مبلغی برای کمک به کودکان عضو جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان سی‌سخت از سوی دبیرخانه پایتختی کتاب اوز تا پیش از پایان سال ۱۳۹۹ در این نشست بررسی شد.
کد مطلب : ۲۳۲۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما