۰
plusresetminus

۶ هکتار از مراتع اقلید در آتش سوخت

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: با تلاش عوامل منابع طبیعی، شورای روستا و دامداران، آتش‌سوزی در ۶ هکتار از اراضی مرتعی جنوب این شهرستان مهار شد.
۶ هکتار از مراتع اقلید در آتش سوخت
«اسحاق امیدوار» در این باره گفت: نیروهای گشت منابع طبیعی شهرستان در بررسی وضعیت مراتع جنوبی شهرستان، از وقوع آتش‌سوزی در مراتع منطقه لاله گون، بیشه آسپاس و بند بهرام  مطلع شدند و برای خاموش کردن آتش اقدام کردند.
وی افزود: با توجه به وسعت منطقه و سرعت انتقال آتش، بهره‌برداران، دامداران و شورای روستای منطقه آسپاس و لاله گون نیز به یاری عوامل منابع طبیعی آمده و با خاموش کردن آتش‌، از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کردند.
امیدوار تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد عامل انسانی و بی احتیاطی سبب وقوع آتش سوزی در این مراتع شده است؛ با وجود تلاش سه ساعته نیروها، حدود ۶ هکتار از اراضی مرتعی در آتش سوخت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این سومین مورد آتش‌سوزی در مراتع شهرستان اقلید است.
وی از مردم شهرستان اقلید خواست با مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی، آن را در اسرع وقت به شماره های ۰۷۱۴۴۵۳۵۲۱۳ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
منبع: ایرنا
کد مطلب : ۲۳۴۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما