در خرامه؛

کلاه‌بردار 10 میلیاردی دستگیر شد

1 ارديبهشت 1400 ساعت 13:28

کلاهبرداری که با تشکیل صندوق وام خانگی در شهرستان "خرامه" از اعضای صندوق مبلغ 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.


جانشین انتظامی استان، با بیان این خبر گفت: در پی دریافت چند فقره شکواییه مبنی بر کلاهبرداری از سوی یک زن در قالب راه‌اندازی صندوق خانگی در شهرستان "خرامه"، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
سردار "یوسف ملک زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دریافتند که افراد بیشتری نیز عضو صندوق مذکور هستند و به دلیل عدم اطلاع از کلاهبرداری، تاکنون برای طرح شکایت به هیچ مرجع انتظامی یا قضائی مراجعه نکرده اند.
جانشین انتظامی استان فارس بیان کرد: با تلاش مأموران انتظامی، متهم با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
سردار ملک زاده خاطر نشان کرد:  متهم در سال 98 اقدام به  راه اندازی صندوقی در شهر "خرامه" در قالب اعطای وام خانگی کرده و متقاضیان بدون هیچ گونه شناختی از صاحب صندوق، مبالغی بین 100 تا 150 میلیون ریال به حساب وی واریز و در نوبت وام قرار می گرفته اند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این زن کلاهبردار با به کارگیری شگردهای متقلبانه از جمله به این نحو که اعضا یکدیگر را ندیده و نوبت وام به صورت غیرحضوری به آنها اعلام می شده است، در ابتدای راه اندازی صندوق برای جلب اعتماد، به چند نفر وام اعطا کرده ولی به مرور مبالغ جمع آوری شده را در محل دیگری سرمایه گذاری می کرده است.
جانشین انتظامی استان فارس با بیان اینکه در تحقیقات اولیه و شناسایی شاکیان، مشخص شد که این زن تاکنون از 600 نفر، حدود 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، خاطر نشان کرد: مردم به هیچ عنوان در این صندوق های بدون مجوز به بهانه دریافت وام شرکت نکنند و به سادگی وعده‌های دروغین این افراد را نپذیرند.
منبع: پایگاه خبری پلیس ایران


کد مطلب: 23426

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23426/کلاه-بردار-10-میلیاردی-دستگیر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir