۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه سلمان فارسی:

مرکز نوآوری انرژی کازرون به زودی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹
راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی در شهرستان کازرون در آینده نزدیک، که براساس یک تفاهم‌نامه بسترهای آن فراهم شده است؛ می‌تواند مسیر توسعه علمی غرب استان فارس را در حوزه انرژی، هموار کند.
مرکز نوآوری انرژی کازرون به زودی راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، یکشنبه ۵ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه سلمان فارسی کازرون با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که با پیگیری‌ها و حمایت‌های دکتر عباسی‌دوانی، نماینده مردم در مجلس و با هدف حمایت از نخبگان و کمک به رفع بخشی از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
دکتر غریب فاضل‌نیا، افزود: با راه‌اندازی این مرکز علمی، علاوه بر حمایت عملی از فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های دانش‌بنیان، فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان و متخصصان دانشگاهی منطقه فراهم خواهد کرد.
رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با قدردانی از نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار برای تحقق این مهم، به پتانسیل‌های شهرستان کازرون برای استقرار مرکز نوآوری انرژی اشاره و تحقق این رویداد را پایه مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر شهرستان قلمداد کرد.
او خاطر نشان کرد: علاوه بر وجود حوزه نفتی "خشت" در شهرستان کازرون، این شهرستان به واسطه قرارگیری در پس‌کرانه‌های خلیج فارس و موقعیت مناسب ارتباطی با کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر و مناطق نفت‌خیز جنوب، می‌تواند ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف انرژی اعم از نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق، انرژی هسته‌ای و...، بستر مناسبی را برای رشد و توسعه هرچه مناسب‌تر منطقه ایجاد کند.
این استاد دانشگاه اعتقاد دارد که شهرستان کازرون در جوار صنایع انرژی جنوب کشور، می‌تواند یکی از قطب‌های خدمات مهندسی و خلاق در تأمین نیاز این صنایع باشد. 
فاضل‌نیا همچنین راه‌اندازی این مرکز را در راستای عمل به بیانیه مأموریت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و در مسیر تحقق افق راهبردی این دانشگاه ارزیابی و با اشاره به ظرفیت‌های علمی مناسب این مرکز آموزش عالی، اعم از فعالیت اعضای هیئت علمی، وجود دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و فعالیت مراکز علمی همچون پژوهشکده نانو و گروه پژوهشی محاسبات پیچیده، اضافه کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه سلمان فارسی، تکیه‌گاه توسعه این منطقه محسوب می‌شود و در بیانیه مأموریت و افق راهبردی دانشگاه، بر ضرورت ارایه خدمات علمی و متناسب با ظرفیت‌های شهرستان کازرون تأکید شده است.
رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون ادامه داد: باتوجه به نقش کلیدی و تعیین کننده حوزه انرژی در افق‌های بلندمدت رشد و توسعه هرمنطقه، مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند فصل تازه‌ای را پیش‌روی توسعه پایدار منطقه بگشاید. 
به گزارش ایسنا، مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، پس از شروع به کار، ظرفیت و امکانات لازم را برای فعالیت ۳۰ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان به وجود خواهد آورد و این دانشگاه میزبان شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه گسترده مهندسی و انرژی در گرایش‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برق، آب، انرژی هسته‌ای و... خواهد بود که این گستردگی، قابلیت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان و متخصصان حوزه مهندسی و انرژی را به دنبال خواهد داشت.
کد مطلب : ۲۳۴۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما