۰
plusresetminus

مراتع جنگلی امامزاده اسماعیل (ع) اقلید در آتش سوخت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: با تلاش عوامل منابع طبیعی این شهرستان و امدادگران طبیعت شهرستان مرودشت آتش‌سوزی در پنج هکتار از اراضی جنگلی امامزاده اسماعیل (ع) مهار شد.
مراتع جنگلی امامزاده اسماعیل (ع) اقلید در آتش سوخت
«اسحاق امیدوار» در این باره گفت: نیروهای گشت منابع طبیعی شهرستان در بررسی وضعیت مراتع جنوبی شهرستان، از وقوع آتش سوزی در مراتع جنگلی امام زاده اسماعیل (ع) مطلع شدند و برای خاموش کردن آتش اقدام کردند.
وی افزود: با توجه به وسعت منطقه، اعضای هنگ امداد طبیعت گل مکان مرودشت و اعضای هنگ امداد طبیعت روستای امام زاده اسماعیل(ع)   به یاری عوامل منابع طبیعی آمدند و با خاموش کردن آتش، از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کردند.
امیدوار تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد عامل انسانی و بی احتیاطی گردشگران سبب وقوع آتش سوزی در این مراتع شده است و با وجود تلاش سه ساعته نیروها، حدود پنج هکتار از اراضی مرتعی در آتش سوخت.
وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی در ارتفاعات منطقه رخ داد، افزود: خوشبختانه به درختان بنه آسیب جدی وارد نشد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این چهارمین مورد آتش‌سوزی در مراتع شهرستان اقلید است.
امیدوار از مردم شهرستان اقلید خواست با مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی، آن را در اسرع وقت به شماره های ۰۷۱۴۴۵۳۵۲۱۳ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۲۳۴۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما