۰
plusresetminus
نماینده شیراز در مجلس:

شورا محل سهم‌خواهی‌های قبیله‌ای نیست.

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان‌های سیاسی و تمام کسانی که به دنبال شکل دهی ائتلاف برای انتخابات آتی شوراهای شهر و روستا هستند باید بدانند که شورا محل سهم‌خواهی‌های خانوادگی، قومی و قبیله‌ای نیست.
شورا محل سهم‌خواهی‌های قبیله‌ای نیست.
جعفر قادری افزود: با توجه به اینکه شورا یک مجموعه تخصصی است بنابراین باید افرادی وارد میدان شوند که در کنار صلاحیت‌های عمومی از جمله تعهد، پاک دستی، سلامت نفس و مردم‌داری، در زمینه‌های مختلف عمرانی، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی نیز دارای تخصص، تجربه و کارایی باشند.
او ادامه داد: مردم باید در انتخابات آتی با چشم باز و آگاهی نسبت به انتخاب افراد توانمند اقدام کنند و اداره امور شهر را به کسانی واگذار کنند که صلاحیت لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: شوراها در کشور بیش از اینکه شورای شهر باشند شورای شهرداری هستند و از آنجا که بحث مدیریت واحد شهری در کشور عملیاتی نشده بنابراین زمینه برای ورود شوراها به همه حوزه‌ها برای ایفای نقش نیز فراهم نیست.
او گفت: حوزه کاری شهرداری هم که عمران، معماری، شهرسازی و تا حدودی نیز بهداشت و درمان و فرهنگی است و فردی که می‌خواهد در شورا ورود کند باید در یکی از این حوزه‌ها تخصص داشته باشد تا بتواند ارائه طریق و اظهار نظر کند به ویژه در شهرهایی مانند کلانشهر شیراز که اعتبارات شهرداری که بیش از اعتبارات عمرانی استان است و بنابراین کسی که می‌خواهد به این حوزه ورود کند باید حداقل‌های تخصصی را داشته باشد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: درست است که حوزه کاری شهرداری مربوط به شهر است، یک عضو شورا باید بتواند با مسئولان محلی، استانی و ملی نیز ارتباط برقرار کند و بتواند همانند یک کانال ارتباطی بین مردم و مسئولان و مسئولان و شهرداری عمل کند و از ظرفیت ملی در جهت توسعه شهر استفاده کند و نگاه و نگرش خوبی نیز نسبت به سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد و بتواند سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را برای انجام سرمایه‌گذاری جذب کند.
قادری افزود: ضرورت دارد که اعضای شورا نگاهی کاملا باز نسبت به سرمایه‌گذاری داشته باشند و زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: حتی اگر در شورای شهر شیراز افرادی توانمند و مسلط به حوزه سرمایه‌گذاری و دارای ارتباط کاری با سرمایه‌گذاران داشته باشیم می‌توانیم از حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف خارج از شهر هم استفاده کنیم، این سرمایه‌گذاران چنانچه مورد تکریم و احترام واقع شوند زمینه برای جذب سرمایه‌های آنها در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی هم فراهم خواهد شد.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا
کد مطلب : ۲۳۵۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما