۰
plusresetminus

رونمایی از کتاب انتظارنامه در نی‌ریز

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷
فاطمه فایض، نویسنده کتاب "انتظارنامه" گفت: این کتاب در برگیرنده بیش از ۸۳ رباعی است که از سال ۹۴ تاکنون سروده شده است.
رونمایی از کتاب انتظارنامه در نی‌ریز
رونمایی از کتاب انتظارنامه در نی‌ریز
به گزارش حافظ خبر؛ همزمان با برزگداشت هفته قلم، از کتاب انتظارنامه، دومین نوشته فاطمه فایض رونمایی شد.
در این آیین به کوشش انجمن ادبی گلبانگ و در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز برگزار شد.
عبدالحسین برزگر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز در این آیین با گرامی‌داشت هفته قلم، انگیزه اهالی قلم و فرهنگ‌وران را ایجاد همدلی در جامعه دانست و گفت: نی‌ریز در حوزه نشر و چاپ کتاب چون همیشه سربلند بوده است. در سال گذشته چندین آیین رونمایی برگزار شد و امسال نیز این رویداد فرهنگی، درخواست‌های فراوانی دارد که تا پایان سال، ادامه خواهد یافت و کتاب‌های دیگری نیز رونمایی و به مردم شناسانده می‌شود.
وی افزود: جای خوشحالی دارد که فاطمه فایض در این بازه کوتاه با تلاش و پشتکار خود، پیشرفت چشم‌گیری در سرودن شعر داشته که این از توانمندی و انگیزه بالای اوست.
ماه‌جبین شمس، مشاور بانوان فرماندار نی‌ریز هم با ابراز خرسندی از تلاش فایض که پس از بازنشستگی به کارهای فرهنگی خود ادامه می‌دهد، گفت: کاش کرونا نبود تا با برپایی آیینی شکوهمندتر، تلاش‌های این چهره پویای اجتماعی پاس داشته می‌شد.
فاطمه فایض، نویسنده کتاب "انتظارنامه" هم گفت: این کتاب در برگیرنده بیش از 83 رباعی است که از سال 94 تاکنون سروده شده است.
فایض افزود: این کتاب را انتشارات ایجاز تهران در 50 صفحه به زیر چاپ برده است.
در پایان این آیین ادبی با حضور رؤسای آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره تبلیغات اسلامی، مشاور بانوان فرمانداری و برخی از شعرا، کتاب انتظارنامه، رونمایی شد.
گفتنی است فاطمه فایض، زاده خرداد ماه 1335در نی‌ریز است. وی سال 55 در رشته کاردانی علوم تجربی دانشسرایی راهنمایی شیراز پذیرفته شد و پس از سی سال تلاش در پست‌های آموزش، معاونت و مدیریت آموزش و پرورش، سال 83 بازنشسته شد. فایض پس از چندی آموزشگاه آشپزی و شیرینی را در نی‌ریز راه‌اندازی کرد و به پژوهش درباره غذاهای سنتی شهر نی‌ریز پرداخت. وی نخستین کتاب خود را به نام غذاهای سنتی شهر من، نی‌ریز، چاپ کرد. وی که سرودن را از نوجوانی آغاز کرده بود، سال 94 سرایش حرفه‌ای را پی گرفت و توانست با کمک همسرش که او نیز از شعرای شناخته‌شده نی‌ریز است، دومین کتاب خود را در زمینه ادبی با نام انتظارنامه به چاپ برساند.
 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۵۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما