تالار حافظ پذیرای نمایشگاه عکس همراه با زائرین اربعین

4 مهر 1400 ساعت 16:29

گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین گشایش از این نمایشگاه گفت: آیین پیاده‌روی اربعین حسینی، امروزه بزرگ‌ترین گردهم‌آیی آزادگان جهان است که توانمندی گفتمان آزادگی برآمده از عاشورا را به نمایش می‌گذارد.


به گزارش حافظ خبر؛ با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایشگاه عکس همراه با زائرین اربعین حسینی در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گشایش یافت.
در این نمایشگاه عکس‌هایی از محمدکاظم تابنده، عکاس و خبرنگار مؤسسه مطبوعاتی و رسانه‌ای توانایی شیراز، به نمایش در آمده است. توانایی پس از سال‌ها همراهی با زائرین اربعین حسینی، امسال عکس‌های خود را به نمایش گذاشته است.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین گشایش از این نمایشگاه گفت: آیین پیاده‌روی اربعین حسینی، امروزه بزرگ‌ترین گردهم‌آیی آزادگان جهان است که توانمندی گفتمان آزادگی برآمده از عاشورا را به نمایش می‌گذارد.
سهرابی ادامه داد: خبرنگاران و عکاسان، در این آیین جایگاه ویژه‌ای دارند؛ چرا که به ماندگاری و هم‌افزایی این شور و خروش حسینی کمک خواهند کرد.
محمدکاظم تابنده نیز گفت: مگر می‌شود که اربعین را به چشم دیده باشی و در خروش حسینی آن خود را گم نکرده باشی؟
تابنده افزود: دوربین‌ها، تنها گوشه‌هایی از آن همه شور، عشق، مهر، محبت، عاطفه و خروش حسینی را به نمایش می‌گذارند.
قاسم توانایی، مدیر مؤسسه مطبوعاتی و رسانه‌ای توانایی شیراز گفت: هر ساله سعادت همراهی زائرین حسینی در اربعین حسینی را داشته‌ایم؛ هرچند سال گذشته و امسال با همه‌گیری بیماری کرونا، نتوانستیم بستر حضور عکاس یا خبرنگاری را برای پوشش این آیین بزرگ شیعیان و آزادگان جهان فراهم کنیم.
توانایی ادامه داد: محمدکاظم تابنده، عکاس و خبرنگار این مؤسسه، چهار سال پیاپی همراه و همگام با زائرین اربعین حسینی، بود و توانست گوشه‌هایی از این آیین پرشکوه را در قاب تاریخ، ماندگار کند.
این نمایشگاه که به کوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه فجر فارس و مؤسسه مطبوعاتی و رسانه‌ای توانایی برگزار شده است، از روز سوم تا 8 مهرماه جاری پذیرای علاقمندان خواهد بود.
نمایشگاه عکس همراه با زائرین ححسینی محمدکاظم تابنده/ عکس: محمدمهدی اسدازده
صابر سهرابی و قاسم توانایی در بازدید از نمایشگاه عکس همراه با زائرین اربعین حسینی محمدکاظم تابنده/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
سید علیرضا موسوی و محمد هاشم‌زاده در بازدید از نمایشگاه همراه با زائرین اربعین حسینی محمدکاظم تابنده/ عکس: محمدمهدی اسدزاده


کد مطلب: 23680

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23680/تالار-حافظ-پذیرای-نمایشگاه-عکس-همراه-زائرین-اربعین

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir