مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

اجرای طرح هادی در ۵۴ درصد روستاهای فارس

14 مهر 1400 ساعت 13:06

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به فراهم شدن شرایط برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان در زمینه تهیه و اجرای طرح هادی، در بیش از ۵۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار که معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا را شامل می‌شود، گفت: این مهم فراتر از متوسط کشوری است.


به گزارش منصوره خسروبیگ/ حافظ خبر؛ عطاءالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با گرامی‌داشت ۱۵ مهرماه، روز ملی روستا، و جایگاه روستاییان و عشایر به عنوان جامعه مولد، بر لزوم محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی به عنوان محور اصلی حرکت در مناطق کم برخوردار تاکید کرد.
او افزود: روستاییان سرزمین پهناور فارس همانطور که در عرصه‌های مختلف انقلاب، دوران دفاع مقدس و سازندگی ایران نقش محوری و تعیین کننده داشتند، در دوران تحولی نیز در راستای توسعه کسب و کار و توان و ظرفیت تولید پایدار و ضرورت حفظ و ایفای نقش فعال در بازگشت شکوه کار و تولید به این جایگاه مهم تمدن انسانی؛ وظیفه خود را مجدانه انجام داده و می‌دهند.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه روستا مبداء استقلال جامعه و نقطه اتکاء خودکفایی است، گفت: جامعه روستایی وعشایری آغازگر تمدن بشری وسمبل صداقت، راستی، صمیمت، ایثار، تلاش و تولید است.
زمانی ادامه داد: بخش مهم و اثرگذار نظام جمعیتی و اجتماعی ما روستا و روستائیان هستند که از ارکان استقلال اقتصادی جامعه محسوب و سهم بسزایی در توسعه امنیت ملی، استقلال سیاسی، فرهنگی، تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.
او خاطرنشان کرد: اکنون در سال مانع زدای‌ ها و پشتیبانی از تولید نقش روستا و روستاییان در رونق کسب و کارها بیش از پیش هویدا و آشکار است و بنیاد مسکن نیز با تاکید بر توسعه و محرومیت زدایی در مناطق روستایی از سالهای گذشته آغاز حمایت از کسب و کارها در منطق روستایی و عشایری فارس را کلید زده است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین اجرای صدها و هزاران طرح توسعه روستایی، طرح هادی، طرح بهسازی و توسعه معابر، بیمه منازل روستایی، اجرای طرح‌های اسکان عشایر با همکاری و همراهی مسئولان امور عشایر استان و صدور هزاران جلد سند روستایی با همکاری مدیران اسناد و املاک استان نمونه‌ای از حمایت‌ها و اقدامات عملیاتی برای توسعه روستایی در مناطق روستایی و عشایری فارس عنوان کرد.
زمانی اضافه کرد: ما بر این باوریم که همه روستاهای استان فارس از شمالی ترین روستا در شهرستان آباده تا جنوبی ترین روستا در شهرستان مهر باید کانون توسعه و کارآفرینی باشد و به ویژه در زمینه توسعه گردشگری روستایی باید گام‌های بلند و با قدرت برداشته شود.
او خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که از شرقی ترین روستاها در شهرستان نی‌ریز تا روستاهای با صلابت غرب استان فارس در شهرستان‌های رستم، ممسنی و کازرون باید به عنوانی الگویی در توسعه و محرومیت زدایی و توجه به کارکردهای توسعه و محرومیت زدایی مطرح شوند، بنیاد مسکن برای حرکت چرخ‌های توسعه و محرومیت زدایی در سالهای گذشته دراین مناطق از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: ما با این نگرش که روستا مبداء تولید و سرچشمه کار و فعالیت است و باید از همه ابزارهای قانونی برای ماندگاری روستاییان در روستاها بهره گرفت، باور داریم که باید زمینه کاهش مهاجرت‌های ناخواسته را فراهم کرد و مهاجرت معکوس را در روستاها شکل داد.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo


کد مطلب: 23777

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23777/اجرای-طرح-هادی-۵۴-درصد-روستاهای-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir