نقاشی کودکان 47 کروموزومی آباده از دوستی و صمیمیت

17 مهر 1400 ساعت 19:23

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مرکز فرهنگی هنری آباده، در روز جهانی کودک، کودکان شهر را همراه با فرزندان باصفای ۴۷ کروموزومی، کنار دیوار ۴۷ جمع کرد تا یک بار دیگر، آباده شاهد نقش‌های بی‌ریا و رنگ‌های شاد کودکانه باشد.


به گزارش اعظم سادات موسوی/ حافظ خبر؛ هم‌زمان با روز جهانی کودک،  دیوار ۴۷ در آباده، طرح و نقش دوستی و همدلی به خود گرفت .شهرداری آباده هم در آماده‌سازی زمینه این دیوار برای هنرنمایی کودکان پای کار آمده بود. مسوولین هم آمده بودند. فرماندار هم بود. وعده‌های خوبی هم برای کودکان شهر دادند: احداث پارک کودک.
هفته ملی کودک، بهانه ای شد تا کودکان برای لحظاتی در اولویت تصمیمات و وعده‌ها قرار بگیرند. نقاشی‌هایی با رنگ مهربانی؛ دیوار ۴۷ در آباده طرح دوستی و هم‌دلی گرفت.
حسین فدایی‌صدر، مربی‌مسوول مرکز فرهنگی هنری آباده در این باره گفت : دیوار ۴۷ به منظور حمایت بیشتر از کودکان دارای سندروم داون طراحی شده که آنان نیز بتوانند سهمی در شادی‌های کودکانه داشته باشند.
فدایی‌صدر افزود : دیوار ۴۷ در حمایت از کودکان ۴۷ کروموزومی طراحی شده که افراد دارای سندروم داون و کودکان معمولی در کنار هم و با همدلی ، دوستی و صمیمیت به نقاشی کودکانه می‌پردازند و تصورات خود از دنیای اطراف را به تصویر می‌کشند.
مربی‌مسوول مرکز آباده در ادامه گفت: افراد دارای سندروم داون دارای ۴۷ کروموزوم هستند که نسبت به افراد معمولی یک کوروموزوم بیشتر دارند ، اما قلبشان پر از احساس، صمیمیت، دوستی و مهربانی است و به حمایت بیشتر نیاز دارند.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo


کد مطلب: 23812

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23812/نقاشی-کودکان-47-کروموزومی-آباده-دوستی-صمیمیت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir