گشایش اندیشکده راهبردی آدینه

24 مهر 1400 ساعت 18:36

اندیشکده آدینه مجموعه ای پژوهشی و تولیدی در شیراز است که وظیفه تولید محتوا برای رسانه های برخط و سنتی را عهده دار است.


به گزارش حافظ خبر؛ با حضور آیت الله دژکام و آقای سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس، اندیشکده راهبردی آدینه افتتاح و به بهره برداری رسید.
آیت الله دژکام در آیین افتتاح این اندیشکده گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته اند، متاسفانه جبهه فرهنگی و رسانه ای انقلاب در تبیین صحیح و منطقی آرمانها، ارزش‌ها و رویکردهای خود با ضعف جدی مواجه است حال آنکه فطرت پاک انسان ها، همراه و همسو با تبلیغ و تبیین الهی است.
امام جمعه شیراز در ادامه تصریح کرد: اتفاق مهمی که انتظار می رود این اندیشکده و مجموعه رسانه ای آن در خلق آن موفق باشد، این است که بتواند با مخاطب عام در سطح جامعه به ویژه فضای مجازی ارتباط مطلوب برقرار کند و محتوای فاخر و منطبق با نیاز روز را تولید و در سطح وسیع منتشر کند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در انتها، ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت صداوسیمای فارس در راه اندازی این اندیشکده و مجموعه رسانه ای خاطرنشان کرد: این مجموعه باید بتواند به موضوعات، سوژه ها و نیازهای مهمی که دیگر مجموعه ها نمی پردازند بپردازد و تبیین و تحلیل دقیق و منطقی به جامعه ارائه دهد.
در ادامه این آیین، مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: با همکاری اندیشکده آدینه و با هدف تقویت برنامه های مذهبی گفتگومحور، استودیو آدینه راه اندازی و آغاز به کار کرده است.
آقای سهرابی اضافه کرد : استودیوی متعلق به این اندیشکده در فضایی به مساحت ۶۰ مترمربع دارای تجهیزات پرتابل شامل دوربین و سیستم تدوین است که می تواند ضبط برنامه های مذهبی گفتگومحور را عهده دار شود.
رییس رسانه ملی در  فارس افزود : اندیشکده آدینه مجموعه ای پژوهشی و تولیدی در شیراز است که وظیفه تولید محتوا برای رسانه های برخط و سنتی را عهده دار است.
مدیرکل صداوسیمای فارس تصریح کرد : در این شبکه که به همت نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز راه اندازی شده است پژوهشگران در بخش های مختلف بویژه در حوزه مباحث اعتقادی ، سیاسی و تحقیق، نتیجه تحقیقات خود را تبدیل به برنامه برای انتشار در سپهر رسانه ای کشور می کنند.
آقای سهرابی ادامه داد : صداوسیمای فارس با بهره مندی از ظرفیت اندیشکده آدینه نسبت به تقویت برنامه های گفتگومحور مذهبی با استفاده از ائمه جمعه سراسر کشور و کارشناسان دینی مدارس علمیه استان بویژه شهر شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام اقدام کرده است.
خاطرنشان می شود مجموعه اندیشکده آدینه با مشارکت و همکاری نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و صداوسیمای فارس راه اندازی شده و شامل یک استودیوی تخصصی تولید محتوا ، قرارگاه فضای مجازی و ساختار اندیشکده برای تبیین راهبردهای فرهنگی و اجتماعی است.
 


کد مطلب: 23877

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23877/گشایش-اندیشکده-راهبردی-آدینه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir