۱
plusresetminus
نشست خبری تحلیلی با حضور خبرنگاران و اندیشمندان جهان اسلام؛

جایگاه کنگره‌های ادبی و هنری اسلامی در ایجاد یکپارچگی امت اسلام

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
از دیگر بخش‌های این نشست، بررسی جایگاه کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های هنری و ادبی در شناساندن چهره واقعی پیامبر(ص) به جهان اسلام و جهان غرب بود که می‌تواند جایگاه بسزایی در جلوگیری از تفرقه و جنگ‌های داخلی مسلمانان داشته باشد.
موسی عربی
موسی عربی
به گزارش حافظ خبر؛ در آستانه زادروز پیامبراکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و هفته وحدت، نشست خبری تحلیلی با حضور دکتر موسی عربی دبیر بین‌الملل کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر، خبرنگاران و اندیشمیدان جهان اسلام با محوریت کنگره و پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.
این نشست با حضور خبرنگاران و صاحب‌نظرانی از عربستان، الجزائر، پاکستان، یمن، بحرین و چند کشور دیگر برگزار شد. دکتر نورالدین ابولحیه، سید محمد الحسین علی النعمی، عضو انجمن علمای یمن و عضو نویسندگان و آزادگان عرب، علی هاشم، نویسنده و فعال سیاسی عربستان، پروفسور جمال تراکه، نویسنده و پژوهشگر الجزائری، نورا فرحات، سید احمد داوود، سردبیر روزنامه المسیره یمن، سید کمال دوحه، مدیر روزنامه اخباریه الجزائر، استاد سید رازق علی‌شاه، روزنامه‌نگار و دانشجوی دکتری پاکستانی، سید عباس علی، روزنامه‌نگار و دانشجوی دکتری پاکستان، یوسف ربیع، خبرنگار بحرینی و قاضی رشید مأمون الشامی، مدیر روابط عمومی و رسانه شورای عالی قضاوت صنعاء نیز در این رویداد مجازی بودند.
دکتر موسی عربی در این نشست به بررسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و یکپارچه کردن جهان اسلام در برابر تهدیدهای اسلام‌ستیزانه غرب و تفرقه‌اندازی گروه‌های تکفیری اشاره کرد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره‌هایی مانند کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت صلی‌الله علیه و آله و سلم در آیینه ادب و هنر ادامه داد: این کنگره جهانی را نخبگان، هنرمندان و ادبا آغاز کرده‌اند و امید آن است که پیوسته ادامه داشته باشد.
شرکت‌کنندگان در این نشست هم با بررسی چالش‌ها و خطراتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند، دیدگاه‌های‌شان را درباره جایگاه ارزش‌ها و اندیشه نبوی در برطرف کردن این خطرات و چالش‌ها پرداختند. آن‌ها کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت (ص) در آیینه ادب و هنر را جنبشی در این راستا و ارزشمند دانستند و ابراز امیدواری کردند که این جنبش با همکاری مؤسسه‌های علمی ، هنری و ادبی به مسیر خود ادامه دهد و به ارزش‌های نبوی و همگان را به درست کردن دیدگاه‌های نادرست، فرابخواند.
این اندیشمندان، دیدگاه‌های خود را پیرامون کنگره، هفته وحدت و جایگاه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در انسجام و یکپارچگی جهان اسلام بیان کردند و ایستادگی در برابر یورش بی‌رحمانه قدرت‌های استکبار جهانی برای از بین بردن هویت دینی و دور کردن مسلمانان از نمادهای دینی به ویژه پیامبر اکرم (ص) که الگوی اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در برابر ستم است را خواستار شدند.
از دیگر بخش‌های این نشست، بررسی جایگاه کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های هنری و ادبی در شناساندن چهره واقعی پیامبر(ص) به جهان اسلام و جهان غرب بود که می‌تواند جایگاه بسزایی در جلوگیری از تفرقه و جنگ‌های داخلی مسلمانان داشته باشد.
در پایان نشست، از هنرمندان و ادبای سراسر جهان خواسته شد تا آثار خود را تا 17 ربیع‌الاول، زادروز پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، به دبیرخانه این کنگره بفرستند.
گفتنی است که شیراز، سومین حرم اهل‌بیت در ایران اسلامی پذیرای کنگره جهانی «محمد(ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر» به هفت زبان فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، آلمانی، فرانسه و روسی در پاییز سال جاری با انگیزه شناساندن چهره پیامبر رحمت و ترسیم اسلام راستین، از راه شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان برگزار خواهد شد.
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۸۹۹
برچسب ها :
حافظ خبر حافظ نیوز حافظ‌خبر کنگره محمد، پیامبر رحمت موسی عربی خبرنگاران اندیشمندان جهان جهان اسلام فرهنگی فرهنگ و هنر فرهنگ و ادب هنرمندان هنرمند هنر ادبیات فارسی ادبیات ادب یکپارچگی وحدت هفته وحدت پیامبر اسلام پیامبر اعظم امت اسلامی عربستان عربستان سعودی حجاز الجزایر پاکستان یمن بحرين نورالدین ابولحیه سید محمد الحسین علی النعمی انجمن علمای یمن نویسندگان نویسنده نویسندگی نویسنده‌ آزادگی عربی عرب زبان عربی شاعران عرب علی هاشم روابط سیاسی سیاسی آرامش سیاسی اخلاق سیاسی فعال سیاسی تحلیلگر برتر سیاسی جمال تراکه پژوهش پژوهشکده پژوهشگر نورا فرحات سید احمد داوود سردبیر روزنامه المسیره یمن سید کمال دوحه روزنامه اخباریه الجزائر سید رازق علی شاه روزنامه روزنامه نگار روزنامه‌نگاری دانشجویان فعالان دانشجویی دانشجو سید عباس علی یوسف ربیع خبرنگار قاضی رشید مامون الشامی روابط عمومی شورای عالی قضاوت صنعاء صنعاء بیداری اسلامی کشورهای اسلامی اندیشه اسلامی جمهوری اسلامی سازمان همکاری اسلامی اسلام اسلامی اسلام ستیزی تکفیر تکفیری ایستادگی مقاومت مقاومت اسلامی 17 ربیع الاول شیراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما