۰
plusresetminus

آیین رونمایی سه کتاب از نویسندگان اوز

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۱
رونمایی کتاب همیشه برای ما شیرین، امیدوارکننده و بهترین است. چون در این آیین‌ها، برآیند تلاش‌های کسانی را می‌بینیم که می‌نویسند و به تاریخ فرهنگی پر افتخار شهر، دانایی را می‌افزایند تا مانا شود.
رونمایی از سه کتاب در اوز
رونمایی از سه کتاب در اوز
به گزارش حافظ خبر؛ کتاب کجاوه راز، به نویسندگی سیلوانا سلمانپور و بازگردانی دکتر شهاب غانم به زبان فارسی و عربی، «ره‌آورد، ارمغان چند سفر داخلی و خارجی» به نویسندگی احمد خضری و «دهکده شیرینی‌فروش‌ها» به نویسندگی و تصویرگری مارال جباری در در موزه مردم شناسی اوز رونمایی شد.
فروغ هاشمی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز در  این آیین با شادباش هفته وحدت گفت: مهرماه را با همه رویدادهایش پشت سر گذاشتیم که شاید سرآمد آن‌ها بزرگداشت حافظ شیرازی بود.
هاشمی ادامه داد: رونمایی کتاب همیشه برای ما شیرین، امیدوارکننده و بهترین است. چون در این آیین‌ها، برآیند تلاش‌های کسانی را می‌بینیم که می‌نویسند و به تاریخ فرهنگی پر افتخار شهر، دانایی را می‌افزایند تا مانا شود.
وی با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا در کشور بر بستر مجازی افزود: پس از دو سال دوری از فضای حقیقی، نخستین گردهم‌آیی خود را با رونمایی از سه کتاب برگزار کردیم. نزدیک به ١٥ کتاب داستان از ١٥ نویسنده کودک و نوجوان با عنوان داستان‌هایی برای شهر با پشتیبانی انجمن کتاب و دبیرخانه پایتخت کتاب اوز در دست چاپ است که در هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز یادآور شد: کتاب مارال جباری، برگزیده مسابقه من یک طراح جلدهستم، من یک نویسنده هستم که از سوی انجمن هنرهای تجسمی و دبیرخانه پایتخت کتاب برگزار شد، با پشتیبانی مالی انجمن کتاب و دبیرخانه پایتخت کتاب اوز چاپ گردید. این کتاب بسیار زیبا نقاشی و با خلاقیت تزیین شده بود که به دلیل نبود امکانات در چاپخانه به صورت ساده با نقاشی و طراحی نویسنده چاپ شد. چون هدف تشویق کودکان به کتاب و کتابخوانی و نویسندگی بود همه کودکان برگزیده اعلام شدند و کتابهایشان در یک مجموعه چاپ می شود تا با دلگرمی بیشتر به مطالعه و نوشتن مشغول شوند.
"مارال جباری هنرمندی است که در زمینه های مختلف هنرهای تجسمی فعالیت دارد،او نقاش و طراح و دستی هم در شعر  دارد و می نویسد و بیشتر دوست دارد برای کودکان بنویسد.این هنرمند چندین  نمایشگاه از آثار خود برگزار کرده است و مدرس هنر و معلم دوره ابتدایی است"
در مورد کتابهای دیگری که در این آیین رونمایی شد ادامه داد:کتاب ره آورد سفر نوشته احمد خضری است که کتاب دیگری نیز از این نویسنده قبلا چاپ شده است،احمد خضری سالهاست که در زمینه نویسندگی و فعالیت در حوزه خبر و رسانه فعالیت دارد که امیدواریم شاهد کتاب های بیشتری از این نویسنده باشیم.
"کتاب «ره آورد» ارمغان چند سفر خارجی وداخلی است، این کتاب از سوی انتشارات حوزه مشق توسط نویسنده چاپ ومنتشر  شده است.
احمد خضری متولد ۱۳۲۸ نویسنده ، پژوهشگر ، بازنشسته آموزش وپرورش اهل شهرستان اوز فارس که علاوه بر فعالیت فرهنگی در مسایل اجتماعی وسیاسی نیز فعال ومدت ۲۰ سال سابقه سردبیری ونویسندگی در نشریات عصر وپسین اوز را دارد وهم اکنون دوهفته نامه پسین اوز با مدیریت وسردبیری وی در حال انتشار است . قبلا کتاب جلوه های کهن ( نگاهی به آثار تاریخی اوز ) از وی منتشر شده است وکتاب «در سایه سار برکه ها » در دست چاپ دارد."
کتاب دیگری که در این آیین رونمایی شد کجاوه راز به نویسندگی سیلوانا سلمانپور و ترجمه به عربی دکتر شهاب غانم بود که فروغ هاشمی در مورد این کتاب توضیحاتی داد و گفت:سیلوانا سلمانپور شاعر و نویسنده پرکار اوزی است که ساکن کشور امارات است او تا کنون کتابهای زیادی چاپ کرده است و همیشه پیشگام در عرصه کتاب و کتابخوانی بوده است،امشب از دو کتاب "کجاوه راز و سرود دشت زلاوز "رونمایی انجام می شود البته کتاب "سرود دشت زلاوز "قبلا نیز به صورت مجازی توسط نهاد کتابخانه عمومی اوز رونمایی شده است در ادامه افزود:سیلوانا سلمانپور آغاز گر نذر دانایی بود،ایشان با هزینه خود کتاب هایشان را چاپ کردند و به صورت رایگان در اختیار تمام مجموعه های شهرستان اوز قرار دادند همچنین کتابها را برای کتابخانه ملی،برای ادارات فرهنگ و ارشاد و کتابخانه های بیشتر شهرستان های استان فارس،هرمزگان و بوشهر ارسال کردند،که امیدواریم بازهم با قلم خود کتابهای بیشتری به یادگار بگذارند و شعری از این کتاب را تقدیم جمع حاضر کرد.
"سیلوانا سلمانپور سال۱۳۷۰ اولین کتاب خود را با نام «بر بلندای خیال» که در سال ۱۳۷۲ در سه هزار جلد منتشر شد چاپ کرد، «نبض برگ»  «آواز روشن»  «سرود دشت زلاوز» و کتاب های دیگر  به چاپ رسید. اثر دیگرش که «کجاوه راز » که در آیین رونمایی معرفی شد با ترجمه به زبان عربی دکتر شهاب غانم بود، که در دبی چاپ و منتشر شد."
در این آیین  بخشدار اوز،روسای ادارات فرهنگ و ارشاد لار و اوز،اعضای شورای اسلامی،معتمدین و خیرین،هنرمندان و اعضای هیت اجرایی دبیرخانه پایتخت کتاب حضور داشتند.
با آرزوی موفقیت برای همه نویسندگان و همراهان،ادامه خبر آیین رونمایی و تجلیل از برگزیدگان مسابقه عکاسی میراث نیاکان که در برنامه انجام گرفت را در خبرهای بعدی با ما دنبال کنید.
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۹۶۱
برچسب ها :
حافظ خبر حافظ نیوز حافظ‌خبر اوز اداره ارشاد اوز فرهنگی فرهنگ و هنر فرهنگ و ادب فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات فارسی ادبیات ادب کتاب معرفی کتاب بازار کتاب هفته کتاب کتاب ها رونمایی کتاب کتاب کجاوه راز نویسندگان نویسنده نویسندگی نویسنده‌ سیلوانا سلمانپور بازگردان ترجمه مترجم شهاب غانم زبان زبان فارسی زبان عربی کتاب ره‌آورد، ارمغان چند سفر داخلی و خارجی احمد خضری کتاب دهکده شیرینی‌فروش‌ها تصویرگر مارال جباری موزه مردم شناسی فروغ هاشمی وحدت هفته وحدت پیامبر اسلام پیامبر مهربانی پیامبر اعظم 17 ربیع الاول دانایی کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا همه گیری کرونا بحران کرونا کرونا در سال 1400 داستان داستان نویسی داستان‌نویسی ادبیات داستانی کودکان کودک نوجوان نوجوانان انجمن کتاب پایتخت کتاب ایران کتابخوانی رونمایی پژوهشگر کتاب کجاوه راز و سرود دشت زلاوز کتاب سرود دشت زلاوز کتابخانه کتابخانه‌های عمومی کتابخانه ملی فارس فارسی استان فارس هرمزگان بوشهر کتاب بر بلندای خیال کتاب نبض برگ کتاب آواز روشن دبی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما