رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

اصحاب رسانه، صدای رسای مردم در بین مسئولین هستند

5 آبان 1400 ساعت 17:26

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز چهارشنبه 5 آبان در نشست خبری، گفت : اصحاب رسانه یکی از ارکان نگاه اصلی شورا و توجه به مردم است، که باید از آن‌ها استفاده کرد.


به گزارش حافظ خبر؛ مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که وسعت و جمعیت شیراز بسیار است، گفت: بهترین راه برای طرح موضوعات و مشکلات از عمق نگاه رسانه‌هاست؛ چرا که اعضای 13 نفره شورا به تنهایی نمی‌تواند مسائل را رصد کند. یکی از مهم‌ترین شعارهای شورا صیانت از بیت‌المال است و اگر چنانچه نکاتی را لازم می‌دانید آن را به شورا منتقل کنید.
وی به باغ‌های قصردشت و گروه باغ‌های یک و پنج اشاره کرد و افزود: طرح بزرگترین باغ گردشگری جنوب غرب آسیا، را در دستور کار داریم. اگر  همه باغ‌ها یکپارچه شوند، همه کارهای باغ همچون پرورش گل و گیاه بهتر انجام خواهد شد؛ از این رو حفظ و نگهداری باغ‌ها را اینگونه در طرح جامع دیده خواهد شد.
رئیس شورای شهر شیراز با یادآوری این سخن که شهربازی شیراز باید بزرگترین شهربازی جنوب غرب آسیا باشد که سال‌هاست روی زمین مانده است، اظهار کرد: مسائل شادی درست تعریف نشده است. درباره دراک هم خانواده‌ها به خوبی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. 
طاهری بیان کرد: تا کنون تنها 2 بخش از BMS ایجاد شده است و تا پایان آن بسیار فاصله دارد.
وی افزود: هوشمندسازی، با فیبرنوری و دیتاسنتر شکل می‌گیرد؛ دیتاسنتر در دوره گذشته تنها چند درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ پس تا رسیدن به شهر هوشمند، راه زیادی داریم.
طاهری با اشاره به این‌که حسابداری اعتباری و حسابداری مالی در یکجا هستند و معاونت اداری مالی خودش همه کار را انجام می‌دهد، درباره بی‌انضباطی مالی افزود: زمانی سامانه‌ها به سوی سیستمی شدن رفت. دسترسی کسانی که می‌توانند در کار خلل ایجاد کنند، کوتاه می‌شود که این بخشی از حقوق عامه است.
طاهری درباره این که  شیراز ظرفیت زیادی در گردشگری دارد، اضافه کرد: شهرداری باید بستر را برای سرمایه‌گذار آماده کند. شیراز یکی از قطب‌های الکترونیک کشور بوده، که با اهمال‌کاری‌ها، جابجا شده است؛ هرچند امکان کار در این زمینه همچنان وجود دارد.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز ظرفیت صنعتی کمتر و ظرفیت گردشگری بیشتری دارد، بیان  کرد: از ظرفیت‌ها خیلی استفاده نکرده‌ایم. شیراز تنها یک میدان تره‌بار دارد که باید در هر چهار طرف شیراز، میدان تره‌بار داشته باشد. در کنار تره‌بار سردخانه وجود داشته باشد؛ چرا که شیراز رتبه نخست در تولیدات باغی در کشور را دارد اما تا به حال از این موضوع چه میزان استفاده شده است.
طاهری با یادآوری 18 تُن ضایعات ماهانه میدان تره‌بار شیراز، آن را بسیار زیاد دانست و ادامه داد: باید کنار میدان تره‌بار، سردخانه‌ها، سیستم سورتینگ و فرآوری باشد. در ساختار سازمانی سازمان فرهنگی، درباره تبلیغات محیطی، بخش جداگانه‌ای دیده نشده است؛ از کمیسیون فرهنگی می‌خواهم موضوع جداسازی مسائل محیطی را مورد نظر قرار دهد و کارگروهی چابک را برای کارهای محیطی راه‌اندازی کند.
رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: درباره انتخاب طرح برتر توسعه حرم، باید منابع آن به استناد مصوبات نیم‌بند قبلی برای شروع این طرح استفاده شود. سید تاج‌الدین غریب (ع) به عنوان یکی از حرم‌های مورد اهمیت شیراز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا این حرم مطهر از انزوا خارج شود؛ چرا که شیراز باید به تراز سومین حرم اهل بیت (ع)  برسد.
طاهری تاکید کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند شورای ششم برای اجرای طرح 57 هکتاری آمده است. شهر تراز سومین حرم اهل بیت (ع)، شیرازی سرسبز، با نشاط، کم‌ترافیک، شهر علم، ادب و فرزانگان همراه با بهبود توسعه تجاری شهر است؛ که مجموع این مسائل، تراز سومین حرم اهل بیت (ع) می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این‌که کرونا ضربه محکمی به گردشگری فارس و کشور زد، عنوان کرد: باید با تمام توان کمک کنیم تا با تامین منابع پایدار، دوباره جانی به این حوزه ببخشیم.
طاهری پایبندی به اصول گردشگری مذهبی را مهم دانست و اظهار کرد: اگر بناست اسم گردشگری مذهبی را بیاوریم، باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم. وضعیت اطراف حرم مطهر در شأن گردشگری مذهبی شیراز نیست.


کد مطلب: 23986

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23986/اصحاب-رسانه-صدای-رسای-مردم-بین-مسئولین-هستند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir