۰
plusresetminus
امام جمعه شیراز:

نمازجمعه باید مستقل و مردمی اداره بشود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۶
باید در جامعه مطالبه‌گری صحیح و منطقی داشته باشیم. اگر در جامعه مطالبه‌گری نباشد، امید در جامعه نابود خواهد شد. مطالبات ما باید مودبانه باشد و ادب و آبروی افراد را برای مطالبه‌گری زیر پا نگذاریم.
آیت الله شیخ لطف الله دژکام
آیت الله شیخ لطف الله دژکام
به گزارش حافظ خبر؛ آیت‌الله شیخ لطف‌الله دژکام، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دوره ارتقاء سواد رسانه‌ای و تعالی فرهنگی، ویژه مدیران روابط عمومی و مسئولان فرهنگی دفاتر ائمه جمعه استان گفت:
-شما که در دفاتر ائمه جمعه هستید، یک مسئله را باید ابتدا به صورت عملی پذیرفته باشید و آن اینکه از غوغاسالاری و هرج و مرج در فضای شهر جلوگیری کنید. یعنی علاوه بر خود امام جمعه شهر، مسئولان دفتر او نیز باید نقش پدر معنوی را در سطح شهر داشته باشند و آرامش و هم‌افزایی و برادری را القا و از ایجاد اختلاف و وارد شدن به نزاع‌های سیاسی و اجتماعی پرهیز کنند.
-گاهی اوقات رفتار برخی از ما به نحوی بر خلاف این هدف است و همین باعث می‌شود نتوانیم رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند که در فضای مجازی دارد آبروی افراد برده میشود و این نشان می دهد برای جلوگیری از غوغا سالاری‌ها باید بتوانیم یک جامعه اخلاقی و منظم بسازیم.
-باید مراقب بود که ما به عنوان قشر حزب‌اللهی جامعه به دشمن برای ایجاد این هرج و مرج در هیچ سطحی کمک نکنیم.
-باید بپذیریم که خیلی از ما هنوز آنگونه که باید، ملزم به رعایت نظم نیستیم و وقتی خودمان نظم نداشتیم، زمینه بی‌نظمی را در جامعه فراهم می‌اوریم.
-وظیفه اول همه ما این است که دین‌دارانه در عرصه اجتماع فعالیت کنیم. گاهی ممکن است خیلی کارها کرده باشیم اما با ندانم‌کاری آن را خراب کنیم؛ در حالی اگر این رویه را درست انجام دادیم یک قدم جلوتر خواهیم بود.
- نمازجمعه باید مستقل و مردمی اداره بشود. این مساله درباره حوزه علمیه نیز صدق می‌کند؛ حوزه، مستقل و مردمی بوده و مستقل و مردمی خواهد ماند.
-اگر ما مستقل و مردمی باشیم، آنگاه به شکل مطلوب نیز می‌توانیم مطالبه عدالت کنیم؛ اگر ما اهل عدالت نباشیم، نمی‌توانیم برای اصلاح جامعه تلاش کنیم و به نتیجه برسیم.
-باید در جامعه مطالبه‌گری صحیح و منطقی داشته باشیم. اگر در جامعه مطالبه‌گری نباشد، امید در جامعه نابود خواهد شد. مطالبات ما باید مودبانه باشد و ادب و آبروی افراد را برای مطالبه‌گری زیر پا نگذاریم.
-وقتی ما مطالبه‌گری و انتقادی نسبت به یک مسئول داریم، باید باید بدانیم هر کاری که یک مسئول انجام می‌دهد، یک‌ سری مقدمات و ملاحظات دارد که شاید ما از آن آگاه نباشیم؛ پس باید همه جوانب را در نظر گرفت و به اخلاقی‌ترین شکل ممکن، نقد و مطالبه کرد. این مهم، باید مورد توجه همه رسانه‌ها نیز قرار بگیرد.
-در تولیدات رسانه‌ای هم همین مسئله باید رعایت شود و حفظ ادب و رعایت اخلاق در همه ی این عرصه‌ها باید اولویت داشته باشد.
کد مطلب : ۲۳۹۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما