۰
plusresetminus
مدیر جهاد کشاورزی استهبان:

تلف شدن صدها ماهی در سد رودبال استهبان

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
مهدی اعیان‌منش گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تلف شدن این ماهیان بر اثر صید توسط صیادان غیرمجاز و استفاده از راه‌های غیرمتعارف در صید بوده است.
تلف شدن ماهی در سد رودبال استهبان
تلف شدن ماهی در سد رودبال استهبان
به گزارش حافظ خبر؛ مهدی اعیان‌منش، مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: بیش از 2000 قطعه ماهی در سد رودبال استهبان تلف شدند.
مهدی اعیان‌منش افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تلف شدن این ماهیان بر اثر صید توسط صیادان غیر مجاز و استفاده از راه‌های غیر متعارف در صید بوده است.
اعیان‌منش اظهار داشت: در اواخر سال گذشته برای کمک به افزایش ذخایر آبزیان و کمک به راه‌اندازی صید  ۵۰۰۰ قطعه بچه ماهی در سد رودبال این شهرستان رهاسازی شد.
 اعیان‌منش اعلام کرد: خرید بچه ماهی‌ها از استان گیلان با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات شیلات جهاد کشاورزی استان فارس انجام شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: مردم محلی باید با مشاهده صیادان غیرمجاز که اقدام به صید زیاد ماهی می‌کنند، با شماره 1540 به کارشناسان اداره محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت با آنها برخورد شود.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان تصریح کرد: صید ماهی در سد، نیاز به مجوز از جهاد کشاورزی دارد و صیادان قبل از صید باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.
وی ابراز داشت: انتظار می‌رود صیادان با رعایت اصول لازم و بکارگیری روش‌های اصولی صید، مانع از تلف شدن ماهیان در این سد شوند تا در سال‌های آینده بتوان از این ذخایر استفاده کرد.
کد مطلب : ۲۴۰۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما