تولید محتوای دیجیتال بسیج استان فارس:

برگزاری رویداد تولید محتوا همزمان با سراسر کشور در فارس

12 آبان 1400 ساعت 14:56

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مرحله استانی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان فارس با حضور فرمانده سپاه فجر و تیم‌های شرکت‌کننده، همزمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد.


به گزارش حافظ خبر، سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، که به همت سازمان فضای مجازی سپاه فجر و با همکاری جهاددانشگاهی استان فارس، اجرایی شده است، چهارشنبه 12 آبان، طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه فجر و جمعی از مسئولان، رسما آغاز به کار کرد.
فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهید فهمیده و سیزدهم آبان، گفت: مناسبت‌هایی که در روند پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است، موجب شد تا هفته‌ای به نام هفته استکبارستیزی نامگذاری شود.
سردار یدالله افزود: این برنامه بر اساس برنامه‌ای که سازمان فضای مجازی استان به منظور کشف استعدادهای جوانان استان پیش‌بینی شده است که در این راستا بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان اعم از بانوان و آقایان استان که در عرصه فضای مجازی توانمندی دارند، در مرحله استانی انتخاب شده‌اند.
بوعلی ضمن بیان اینکه این رویداد در سه حوزه پویانمایی، نرم‌افزار و بازی تلفن همراه اجرا می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این رویداد ۴۸ ساعت به صورت شبانه‌روزی رقابت می‌کنند و هدف اینست که بتوانیم در حوزه فضای مجازی نقشی مؤثر ایفا کنیم. حقیقتاً استان فارس سرشار از استعدادهاست، لذا در موضوعات مختلفی که به نوعی در فضای مجازی ورود کردیم شاهد بودیم که جوانان فارس حضور بسیار فعال و مؤثر و تعیین کننده‌ای داشتند بنابراین به این استعداد باور داریم و بر این اساس هم کار را دنبال می‌کنیم.
وی این رویداد را فرصت بسیار خوبی برای توسعه استان و تشویق جوانان برای فعالیت در این عرصه توصیف و اضافه کرد: استعدادهای بسیاری در استان در این رابطه بودند که به نوعی به آن‌ها توجهی نمی‌شد اما در این برنامه این استعدادها مشخص شدند لذا اجرای چنین برنامه‌ای قطعاً جای قدردانی دارد و با سطح وسیع فعالیتی که در فضای مجازی در سطح دنیا انجام می‌شود و هجمه‌هایی که در این فضا علیه نظام اسلامی انجام می‌شود، به نظر می‌آید یک خلأ جدی در تولید محتوای ایرانی ـ اسلامی در این فضا داریم و برای رفع این خلأ باید استعدادهای خود را کشف کرده و از ظرفیت آنان استفاده کنیم که بتوانند در این رابطه نقش‌آفرین باشند.
فرمانده سپاه فجر فارس به موضوعات این رویداد اشاره کرد و گفت: محورها و موضوعاتی در این راستا برای رویداد تعریف کرد که شامل ایران قوی، شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) و موضوعات ارزشی و همچنین شعار سال و جهش تولید و غیره بوده است.

 رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم گفت: سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان فارس طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود که کار اسکان تیم‌های شرکت کننده از نقاط مختلف استان از دیشب آغاز شده است و گروه‌های شرکت‌کننده ۴۸ ساعت فرصت دارند تا در موضوعات مطرح شده آثار خود را ارائه دهند.
محمد صحت عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اخیراً در سخنانی بر ضرورت تولید محتوا و پرداختن به آن در فضای مجازی تأکید داشتند و فرمودند که افراد زیادی در جامعه متخصص در این کار هستند و می‌توان از ظرفیت آنان استفاده کردو یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه را استعدادیابی که در حین مسابقه هر تیم شرکت کننده دارای راهنماست که در طول مسابقه آنان را راهنمایی می‌کنند و در پایان هم استعدادهای درخشان شناسایی شده تا بتوانیم در آینده با آنان ارتباط برقرار کنیم.
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر بیان کرد: این رویداد در بخش‌های بازی‌های تلفن همراه، نرم‌افزارهای تلفن همراه و پویانمایی شامل موشن گرافیک، کمیک موشن کات اوت دو بعدی و استاپ موشن، برگزار می‌شود.
صحت با بیان اینکه تیم‌های برتر مرحله استانی به مرحله کشوری رویداد که در هفته بسیج برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهند کرد، گفت: مراسم اختتامیه مرحله استانی ۱۴ آبان‌ماه در محل برگزاری رویداد برگزار خواهد شد که در آن از هر رشته سه تیم برگزیده تجلیل خواهیم کرد البته تنها تیم‌های اول هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.


کد مطلب: 24054

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24054/برگزاری-رویداد-تولید-محتوا-همزمان-سراسر-کشور-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir