۰
plusresetminus
همزمان با گرامیداشت سیزده آبان؛

رونمایی از کتاب داستانی "بستنی" نوشته سعیدرضا کامرانی در کازرون

تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۰
همزمان با گرامیداشت یوم‌الله سیزده آبان، از کتاب داستانی بستنی، برگرفته از خاطرات شهید علی‌اکبر توفیقی، نوشته سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس رونمایی شد.
رونمایی از کتاب داستان بستنی در کازرون
رونمایی از کتاب داستان بستنی در کازرون
به گزارش حافظ خبر؛ در این آیین که با حضور محمد صباحی؛ امام جمعه کازرون و برخی از مدیران و هنرمندان کازرون برگزار شد، سعیدرضا کامرانی با اشاره به تاثیر در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جدید اظهار داشت: بخشی از زحمت پرورش نسل امروز انقلاب برعهده کانون پرورش فکری است. در جهت شکل‌گیری شخصیت‌ها و جوانان انقلابی که در آینده قلب‌شان برای اسلام، کشور و انقلاب اسلامی بتپد و آگاه شوند، این‌همه خون‌های پاکی که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تا امروز ریخته شد تا عزت اسلامی و انقلابی این ملت بماند، لذا بایست ادامه‌دهنده راه شهدا و انسان‌های مجاهد باشند و روحیه مجاهد پروری در کشور برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری، ترویج پیدا کند.
مدیر کل کانون پرورش فکری فارس با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل فرهنگی  گفت: برای کسب نتایج مطلوب در موضوع ترویج فرهنگ اسلامی ، مخاطب کودک و نوجوان از اهمیت خاصی به‌ویژه برای اهداف بلند مدت برخوردار است وباید نسبت به معرفی نقش مهم کتاب و کتابخوانی به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری تبلیغی و رسانه‌ای نمود.
در بخشی از کتاب بستنی قسمتی از وصیت نامه شهید علی اکبر توفیقی آمده است:  الهی تو شاهد باش که من این راه را خودم انتخاب کرده‌ام. کسی به من این راه مقدس را تحمیل نکرده است. با چشمانی باز و قلبی مطمئن به این راه که خداوند وعده آن را فرموده قدم نهادم و تا پای جان استقامت خواهم نمود. خدایا تو مرا به راه راست هدایت کن و گناهم را ببخش.
در بخشی از داستان کتاب «بستنی» می‌خوانیم: همیشه وقتی از نی‌ریز بر می‌گشتیم به سمت مناطق جنگی خوزستان، از کمربندی کازرون رد می‌شدیم تا علی اکبر رو سوار کنیم. اونم قبل از این که سوار بشه پاش رو می‌ذاشت روی رکاب مینی‌بوس و می‌گفت: برادرا، یا علی! بفرمایید بستنی توفیقی، مهمون من. مغازه بستنی ما نزدیکه. اما همیشه وقت تنگ بود و هیچ وقت جور نشد که مهمونش بشیم..
گفتنی است شهید علی‌اکبر توفیقی، سال 1365 در شلمچه به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای بهشت زهرای کازرون به خاک سپرده شد.
 
کد مطلب : ۲۴۰۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما