مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند در شیراز

16 آبان 1400 ساعت 10:50

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس امروز در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور که در تالار «ملاصدرا» باشگاه «فرهنگیان» برگزار شد، گفت: این جشنواره گنجینه هنر است که در آموزش و پرورش کشف می شود و در اختیار آن قرار می گیرد.


به گزارش حافظ خبر، فرهاد اسماعیلی با یادآوری این مطلب که سال گذشته به واسطه کرونا نتوانستیم به خوبی از ظرفیت معلمین هنرمند استفاده کنیم، تاکید کرد: امسال هم از برترین های جشنواره اول برگزار شد.
 
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص بازگشایی مدارس فارس هم گفت: بازگشایی مدارس نیاز به اجرای پروتکل «06» دارد که مدارس باید بررسی و در صورت مثبت بودن به منطقه اعلام کنند.
 
اسماعیلی با یادآوری این مطلب که از 15 آبان باید مدارس بازگشایی می شد، اضافه کرد: بحث بازگشایی مدارس صرفا آموزشی نیست و دانش آموزان امروز نیاز دارند در مدارس حضور یابند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با یادآوری این مطلب که بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، متوسطه دوم و ابتدایی اول آذرماه بازگشایی می شود، افزود: بازگشایی به رنگ بندی مربوط نیست، بازگشایی مدارس در هیچ جای دنیا منوط به واکیسناسیون نیست البته در فارس بیش از 80 درصد دانش آموزان بالای 12 سال واکسینه شدند.
 
وی با اشاره به اینکه رنگ بندی و واکیسناسیون ربطی به بازگشایی مدارس ندارد، اظهار کرد: تا پریروز 664 مدرسه متوسطه دوم توانستند پروتکل «06» را رعایت کنند و 785 مدرسه ابتدایی هم این پروتکل را رعایت کردند، در مجموع هشت هزار مدرسه داریم که نیمی از آن ابتدایی است.
 
اسماعیلی با یادآوری این مطلب که بیش از 32 هزار کلاس درس در فارس وجود دارد، اضافه کرد: 25 درصد مدارس فارس غیردولتی هستند و سرانه بهداشتی هم برای مدارس در نظر گرفته و واریز کرده ایم و همچنین پروتکل «07» هنوز اعلام و مصوب نشده است.
 
همچنین علی رمضانی در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور گفت: چرخه فرهنگ و هنر در کشور معیوب است و یکی از ضعف های جدی که با مشورت با همه استان ها داشتم به این نتیجه رسیدم.
 
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموز، اصحاب فرهنگ و هنر، خانواده، معلمان و اصحاب رسانه جزیی از این چرخه هستند، اضافه کرد: کتاب «راهکار نامه» برای رفع این مشکل در نظر گرفتیم.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از هفت میلیون و 200 هزار نفر رشته در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند، تاکید کرد: در جامعه نشاط و شادابی کم است و این فعالیت ها می تواند مهارت ایجاد کند و این مهارت ها می تواند نقصان را برطرف کند.
 
رمضانی با یادآوری این مطلب که در سال گذشته اولین جشنواره معلمان هنرمند را برگزار شد و ابتدا هیچ اطلاعاتی در مورد معلمین هنرمند وجود نداشت و این مسابقات بسیار با استقبال مواجه شد، اضافه کرد: معلم و شاداب می تواند دانش آموز با نشاط تربیت کند.
 
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 182 کانون فرهنگی تربیتی در کشور وجود دارد که این جشنواره ها باعث می شود تا معلمان هنرمند به عنوان مربی در این کانون ها فعالیت کنند، افزود: دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور در استان فارس مستقر شده و کار کاملا به فارس واگذار شده است.
 
رمضانی با اشاره به اینکه سه سال است وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارت برتر در حوزه ایثار و شهادت شده است، اضافه کرد: اولین دوره جشنواره معلمان مولف را برگزار کردیم و بیش از 6 هزار اثر به دست ما رسید.
 
وی تاکید کرد: در جشنواره امسال بازنشستگان هم وارد شدند و در دومین جشنواره علاوه بر معلمین شاغل و بازنشستگان هم حضور دارند.
 
رمضانی با اشاره به اینکه امسال جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان چهلمین سال آن را با 80 رشته برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: درخواست جدی داریم که وزارت علوم و سازمان سنجش که دانش آموز و معلمین که دارای رتبه های برتر هستند دارای اولویت در کنکور باشند و بدون کنکور در رشته هایی که برتر شده اند، وارد دانشگاه شوند و وقتی دانش آموز رشته مورد علاقه خودش را برود رقابت های بیشتری شکل می گیرد.
 
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال اولین سالی بود که توانستیم مربیان پرورشی را جذب کنیم، افزود: بخش های فرهنگی هنری و مذهبی هم در سرفصل های تربیتی این مربیان در نظر گرفته شده است


کد مطلب: 24078

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24078/دومین-جشنواره-فرهنگی-هنری-معلمان-هنرمند-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir