آغاز ساخت فیلم مستند «ابوریحان تالار خاطرات» در شیراز

24 آبان 1400 ساعت 9:50

گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده

تالار ابوریحان در دروازه کازرون شیراز اینک در گوشه‌ای از این مکان پر رفت و آمد و سرشار از بوی ماهی، مرغ، میوه و فریاد فروشندگان و بوق خودروها تک افتاده و فیلمساز شیرازی بهرام سلمانی شناساندن آن را در فیلمی مستد با نام «ابوریحان تالار خاطرات» آغاز کرده است.


به گزارش حافظ خبر؛ بهرام سلمانی که تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده دارد یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ به ایرنا گفت: فیلم مستند ابوریحان تالار خاطرات باحضور چهره های تئاتری شیراز در مجموعه فرهنگی هنری ابوریحان شیراز در دروازه کازرون شروع به تولید کرد.
او ادامه داد: در اولین روز تولید این فیلم با حضور زهرا سعیدی بازیگر معروف شیرازی همسر مرحوم مجید افشاریان کلید خورد که در ادامه با مرور خاطرات و دغدغه های دیگر هنرمندان (نادعلی شجاعی ، مجید شناور، بهمن سلیمانی ، فرهاد ارشاد، رامین شه منش ، نوید جعفری ) ادامه پیدا کرد که در روز های آتی با دیگر بزرگان و کارشناسان فرهنگ و هنر به گفت و گو خواهیم نشست. 
نویسنده و کارگردان این اثر گفت: این فیلم مستند قصد دارد وضعیت نابهنجار و اسفناک محدوده اولین و تنها مجموعه استاندارد تئاتر و کتابخانه ۵۰ساله شیراز را به تصویر بکشد و با مرور خاطرات و دغدغه بزرگان این رشته از هنر، شاید برخی مسئولین امر را به اندیشه وادارد که به خود آیند و فکری در خور و شایسته برای این مکان فرهنگی و هنری بکنند.
فیلمبردار فیلم ابوریحان تالار خاطرات، مهدی فلامرزی و دستیار فیلمبردار شاهرخ ایوبی است. 
چهره پردازی این فیلم مستند به عهده فاطمه سجادی و منشی صحنه عسل سلمانی است. 
تدارکات آن را لیلا دلیر به عهده دارد و غزل سلمانی و محمد علی سلمانی ایفاگر نقش خواهند بود.
 


کد مطلب: 24168

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24168/آغاز-ساخت-فیلم-مستند-ابوریحان-تالار-خاطرات-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir