دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس

24 آبان 1400 ساعت 20:23

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح آخرین آمار شیوع کروناویروس در استان فارس، از ثبت کمترین میزان آمار بستری در روند موج پنجم کرونا در این استان خبر داد.
 


به گزارش حافظ خبر، سید روح‌الله حسینی دوشنبه 24 آبان در بیان آمار روزانه شیوع کروناویروس در فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۲۲۹ مورد تست تشخیصی تهیه و بررسی و منجر به شناسایی ۴۹۰ هزار و ۵۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شده است.
حسینی با بیان اینکه ۱۵۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
 
وی همچنین از جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و با بیان اینکه مجموع جانباختگان ناشی از این بیماری به 7129 نفر رسیده است، گفت: تاکنون ۴۷۷ هزار و ۷۵۴ نفر از مبتلایان شناسایی شده در فارس بهبود یافته‌اند.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۶۲۷هزار و ۸۷۳ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۸۷ هزار و ۲۸۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۵۴۰ هزار و ۵۹۱ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.
 
حسینی بستری ۱۵۱ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را کمترین آمار بستری بیماران در بخش های تنفسی بعد از موج پنجم بیماری اعلام کرد و با ابراز خرسندی از این روند نزولی، افزود: اعداد نزولی پیام آور خوبی هستند؛ اما امید می رود این روند همچنان تداوم داشته باشد که نشان دهنده اثربخشی واکسیناسیون بر علیه این بیماری در سطح جامعه است.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که با حمایت و همراهی شهروندان و مردم استان، آن دسته از افراد و گروه های هدفی که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده اند، به دریافت هر چه سریع تر واکسن ترغیب شوند تا هر چه زودتر بتوانیم از بحران کرونا عبور کنیم.


کد مطلب: 24175

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24175/آخرین-وضعیت-شیوع-کرونا-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir