۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

حمايت از حقوق افراد داراي معلوليت در دستور کار شهرداری قرار گرفت

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸
در بیست و پنجمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ،آیین نامه توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز مشتمل بر 4 ماده، 25 بند و 5 تبصره با تاکید بر وظایف شهرداری با حضور ۱۳نفر از اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
حمايت از حقوق افراد داراي معلوليت در دستور کار شهرداری قرار گرفت
به گزارش حافظ خبر،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیرازدسترسی‌پذیری را گام نخست ایجاد عدالت اجتماعی برای معلولان دانست و افزود: برخورداري شهروندان از امكانات و تسهيلات عمومي از حقوق فطري و قانوني توأم با حفظ كرامت ذاتي آنها است و تلاش براي رفع هرگونه تبعيض در برخورداري وظيفه تمامي دستگاه‌هاي دولتي است .

مسعود زارعی با بیان اینکه برابری فرصت‌ها اساس حقوق شهروندی ا‌ست، بیان کرد: راه تحقق عدالت اجتماعی در گام اول برابری فرصت‌ها در جهت بهره‌مندی از امکاناتی است که زمینه ساز حضور افراد در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را فراهم میکند در همین راستا استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از سامانه های حمل و نقل عمومی درون شهری و مراکز ،تاسیسات و خدمات ورزشی تصویب شد.

وی با تاکید بر كاهش محدوديت‌هاي موجود در سطح شهر و فضاهاي عمومي كه منجر به اخلال در شكوفايي استعدادهاي افراد داراي معلوليت به‌عنوان بخشي از جامعه شده است ،عنوان کرد: شهرداری مکلف به اجرای دقیق آیین نامه در خصوص دسترس پذیری، مناسب سازی و همسطح سازی ، تردد و تحرک معلولان در طرح های عمرانی و شهرسازی و خدماتی و اماکن عمومی از قبیل ساختمان های اداری، درمانی و آموزشی می باشد.

 زارعی ازمعافیت افراد دارای معلولیت نسبت به پرداخت هزینه های صدور پروانه های ساختمانی، آماده سازی زمین و عوارض نوسازی (صرفا برای یک واحد مسکونی) خبر داد و افزود : افراد دارای معلولیت اشخاصی هستند که تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور باشند.

در پایان عضو شورای شهر برای افراد دارای معلولیت و افراد حمایت کننده از این جامعه عنوان کرد: حداقل 3 درصد از مجوزهای استخدامی (رسمی،پیمانی ،کارگری) به افراد دارای معلولیت اختصاص داده شود و اشخاص حقیقی و حقوقی که 5 درصد از نیروهای تحت پوشش بیمه آنها افراد دارای معلولیت باشند در کلیه مناقصات شهرداری شیراز در شرایط مساوی با دیگر شرکت کنندگان براساس جدول ارزیابی از اولویت برخوردار می شوند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما