دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

واکسیناسیون ۷۳درصد از مردم فارس

29 آبان 1400 ساعت 14:58

گزارشگر : منیره خسروبیگ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز اعلام کرد: که با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی، بالغ بر ۷۳ درصد از کل اعضای گروه‌های هدف(۱۲ سال و بالاتر) در نقاط تحت پوشش این دانشگاه در فارس علیه کروناویروس واکسینه شده‌اند.


به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی شنبه ۲۹ آبان در چهارصد و چهل و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضمن تبریک هفته بسیج، بر ضرورت مراجعه تمام افراد بالای دوازده سال استان فارس برای تزریق واکسن کرونا و گسترش ایمنی در سطح جامعه تاکید کرد.
 
حسینی با اشاره به پوشش ۸۶ درصدی واکسیناسیون نوبت اول و همچنین پوشش ۷۳ درصدی واکسیناسیون کامل در افراد بالای دوازده سال در فارس، همراهی مردم و دستگاه‌های مختلف خصوصا بسیج و سپاه در اجرای طرح واکسیناسیون و اقدامات مقابله‌ای با شیوع کروناویروس در فارس را مناسب ارزیابی کرد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم فارس به ویژه کسانی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اما برای تزریق دُز دوم مراجعه نکرده‌اند، خواست هر چه زودتر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تعیین شده در سطح استان، برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا اقدام کنند تا با هوشمندی و مشارکت همگانی بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.
 
حسینی همچنین با قدردانی از عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس، اضافه کرد: آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد، واکسیناسیون بر کاهش موارد فوت ناشی از کروناویروس تاثیر جدی دارد.
 
 او در ادامه این نشست، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، روند انجام تست‌های pcr و سریع، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، عملکرد تیم‌های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و میزان موجودی واکسن کروناویروس در استان، را ارزیابی کرد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گرامیداشت هفته بسیج گفت: ویژگی اصلی بسیج، مردمی بودن آن است و اینکه مربوط به تمام اقشار جامعه است و به گروه خاصی اختصاص ندارد.
 
حسینی گفت: امیدوار هستم که همه ما بتوانیم بسیجی باشیم، بسیجی فکر کنیم و بسیجی عمل کنیم، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، بسیج عطر گل است و عصاره بسیاری از رشادت‌ها و اقدامات شهدا در بسیج وجود دارد و باید برای نشان دادن بیشتر مقام و جایگاه بسیج در دانشگاه تلاش کنیم.


کد مطلب: 24218

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24218/واکسیناسیون-۷۳درصد-مردم-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir