۰
plusresetminus
استاندار فارس:

برای رونق سنت وقف تلاش بیشتری صورت گیرد

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۳
استاندار فارس گفت: صدور مجوز توسط دستگاه های مسئول، مورد گلایه خیریه ها است؛ برای رفع این معظل، باید پنجره واحدی ایجاد شود تا خیرین از پیچ و خم های اداری بی مورد رهایی یابند.
برای رونق سنت وقف تلاش بیشتری صورت گیرد
به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه در نشست هم اندیشی خانه خیرین اظهار داشت: بسیجی کسی است که رفاه خود و خانواده خود را برای آسایش و رفاه دیگران فدا می‌کند و خیرین از این جمله هستند.
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: دستگاه های مسوول باید موضوع سازمان دهی موسسات و سمن های فعال در حوزه های حمایتی را با جدیت پیگیری کنند تا خدمت رسانی به محرومین و نیازمند به شکل مطلوب و عادلانه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه یک نفر به انتخاب خود موسسات، رابط خیریه ها با استاندارفارس تعیین خواهد شد، ادامه داد: کار خیریه ها یک روز هم نباید معطل شود؛ مدیریت ارشد استان در دوره فعلی، وقت ویژه ای برای خیرین اختصاص می دهد.
استاندارفارس با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه ای در تاریخ اسلام است که از گذشته رواج و رونق داشته است، افزود: باید برای رونق هرچه بیشتر این سنت حسنه تلاش بیشتری صورت گیرد؛ زیرا تا زمانی که بشر وجود دارد، مزایای وقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 ایمانیه اظهارداشت: باید آماری از تبدیل مددجو به مددکار تهیه شود تا رقابت مثبتی بین موسسات خیریه برای تبدیل مددجو به مددکار ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: برای ساخت دفتر محل استقرار موسسات خیریه، استانداری آمادگی دارد با تامین زمین و صدور مجوزهای لازم از این اقدام حمایت کند.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل بازرسی استانداری فارس به موضوع کاستی و اختلال در رسیدگی به درخواست های خیریه ها رسیدگی می‌کند، گفت: نباید شاهد کم کاری کارکنان دولت در پاسخگویی به خیریه ها باشیم و همه ما به عنوان کارکنان دولت موظف به پاسخگویی مطلوب و پیگیری مسائل و درخواست های خیرین بزرگوار هستیم.
استاندار فارس اعلام کرد: روز بزرگداشت خیرین را با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی در فارس ثبت و برگزار خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این روز در سطح کشور نیز ثبت شود.
ایمانیه با بیان اینکه با استفاده از سامانه شیراز مدد خانواده ها می‌توانند وسایل و امکانات مازاد خود را برای حمایت از نیازمندان تحویل دهند، اظهارداشت: با بهره گیری از این سامانه، کمک های مردمی و حمایتی، به درستی و کارشناسانه در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما