۰
plusresetminus
اتاق بازرگانی:

راه اندازی دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان فارس

تقویت تولید و صادرات و رفع موانع مورد توجه بسیج است
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
در مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف و مسئولان اتاق بازرگانی و اتاق اصناف مرکز فارس، دتفر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان فارس راه اندازی شد.
راه اندازی دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان فارس
به گزارش حافظ خبر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه انتظار ما از بسیج این است که همواره مانند گذشته پشتیبانی کنند، گفت: لازم است بسیج از حمله‌های داخلی به فعالان اقتصادی جلوگیری کند.
  جمال رازقی بیان کرد: امروز فعالان اقتصادی ما در تمام مناطق کشور در خط مقدم مبارزه قرار دارند و جانانه در میدان نبرد تلاش می‌کنند و این درحالی است که فعالان اقتصادی علاوه بر نبرد در برابر دشمن خارجی، دچار تحریم و فشارهای داخلی نیز هستند به طوری که هر روز شاهد رفتارهای ظالمانه نظام بانکی، تامین اجتماعی، کانون کار و نظام مالیاتی کشور به بخش خصوصی هستیم و موانع داخلی به مراتب ضربه های سخت تری به بخش خصصوی ما وارد می‌کند.
 وی تصریح کرد: نظام بانکی ما در کشور در حال شخم زدن اقتصاد است در حالی‌که مقام معظم رهبری چندین سال است دستور داده‌اند تا نظام بانکی اصلاح شود و زمان انجام کار رسیده و با شعار دادن کشور به هیچ جایی نمی‌رسد و تولید و صادرات نبض حیات کشور است اما مورد ظلم بسیاری قرار می‌گیرد و در مقابل عده‌ای به دنبال سواستفاده هستند و جای تامل دارد که تاکنون کدام کالا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به دست مردم رسید؟ 
 رازقی افزود: همه ما علاقه مند به پیشرفت کشورمان هستیم و تلاش می‌کنیم فضای کشور مثبت و پویا باشد و شرایط زندگی مردم رو به بهبود باشد اما نهادینه شدن این مهم نیازمند ایفای نقش‌ها، همکاری، همراهی و همت بخش دولتی و خصوصی توامان است و چه کسی به دنبال اجرای واقعی فرمایش رهبری برای مسائل اقتصادی است؟ اقتصاد پاشنه آشیل کشور است و انتظار داریم برای حفظ کشور، اصلاح اقتصادی انجام شود.
در ادامه این جلسه غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: تقویت تولید و صادرات از جمله مواردی است که بسیج آن را مورد توجه قرار می‌دهد و افتتاح دفتر بسیج تجار اتاق بازرگانی بستر مناسبی است که بسیج به واسطه آن به یاری اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بیاید، زیرا معتقدیم بسیج می تواند حرف فعالان اقتصادی را کامل و بدون لکنت به مسئولان ارائه کند.
 وی بیان کرد: اگر هم مسئولان کمک نکردند خود بسیج با ظرفیتی که دارد برای رفع موانع ورود پیدا می کند و راه‌اندازی دفتر بسیج تخصصی می تواند بشارتی به بخش خصوصی باشد و ظرفیت‌های خوبی در تجارت هستیم و این ظرفیت‌ها به خاطر تنگ نظری‌ها و برخوردها مورد توجه قرار نگرفته است و بکارگیری تجار جوانی که ریسک پذیر هستند را مد نظر قرار داده‌ایم.
 حسن پور افزود: نکته اساسی این است که بسیج می‌تواند در موضوعات غیرصنفی ورود کند یعنی اگر مواد اولیه سرمایه گذار در گمرک معطل مانده را آزاد کند و با تفاهم نامه‌ای که بین دولت و بسیج شکل گرفته است این موضوع محقق شد و از این پس بسیج به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار با حق رای حضور می‌یابد.
 وی با اشاره به اینکه جنس تاجر ما در گمرک مانده باشد بسیج با حضور در مجموعه گمرک کمک رسانی کند، ادامه داد: موانع نیرو در استان و کشور پیگیری کردیم و باعث شد که برخی کارخانجات دوباره راه‌اندازی شوند و حتی در موضوع دستگاه اکسیژن ساز به جای واردات، خودکفا شدیم، و نگاه ما ورود جدی به موضوع ها و رفع موانع است.
 رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم قانون مالیات ستانی را تصحیح کنیم و این درحالی است که باید مالیات ارزش افزوده و درآمد گرفته شود و برای جهش تولید باید یک انقلاب اساسی شکل گیرد و سیاست‌ها بر اساس صادرات محوری باشد و یکی از دلایل مشکلات اقتصادی موجب کشور که آشفتگی فضای کنونی را رقم زده، عدم تقویت پول ملی است که راه رفع مشکلات اقتصادی از تقویت پول ملی می گذرد در غیر این صورت وضعیت رو به بهبودی نخواهیم داشت.
  روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: همچنین طرح بهبود فضای اقتصادی در دستور کار مجلس است و در مدت اخیر قانون بهبود محیط کسب و کار و شفاف شدن آن را در مجلس مورد بررسی قرار داده‌ایم.
 او افزود: برای ساخت کشور راهی به جز شبانه روز کار کردن نداریم که این، تفکر بسیجی است و با توجه به اینکه مدیریت ارشد استان به موضوع‌های اقتصادی توجه ویژه‌ای دارد استان فارس به زودی شاهد بهبود خوبی خواهد بود.
 مهدی دوکوهکی، مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس نیز بیان کرد: نقش اتاق بازرگانی در بخش خصوصی نقش بسیار ارزنده ایست تلاش می کنیم از تمام ظرفیت تمام اقشار بسیج در جهت تقویت و بهبود اقتصاد استان استفاده کنیم.
 دوکوهکی اضافه کرد: ما می‌خواهیم کمک بخش تولید باشیم و در راستای توجه به شعار سال فعالیت کنیم و افتتاح دفتر بسیج اتاق بازرگانی استان امروز با همین هدف شکل گرفته است.
کد مطلب : ۲۴۲۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما