۰
plusresetminus
کنگره جهانی حضرت محمد (ص)

اسفند ماه ۱۴۰۰ اختتامیه کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) برگزار می شود

ارسال بیش از ۵ هزار اثر
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۳
دبیر کل کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر در نشست خبری که با خبرنگاران در سالن دانشگاه شیراز برگزار شد گفت : آیین اختتامیه این کنگره ۱۰ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.
اسفند ماه ۱۴۰۰ اختتامیه کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) برگزار می شود
به گزارش حافظ خبر، حامد تقوایی با بیان به اینکه این برنامه مصادف با عید سعید مبعث در شیراز برگزار می شود ،افزود :در راستای اجرای این کنگره تاکنون کارگاه‌ها و نشست‌های متعددی در سطح ملی و بین‌المللی و با حضور اساتید و اندیشمندان دانشگاه‌های داخلی و خارجی هم در بستر فضای مجازی و هم حقیقی برگزار شده است ،که نهاد های مختلف در اجرای این برنامه ها ما را یاری کرده اند.
 
وی ضمن بیان اینکه فراخوان کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» از ۲۱ اسفندماه سال گذشته با هدف معرفی پیامبر اسلام با ۷ زبان مختلف و ۲۵ رشته ادبی و هنری آغاز شد ،عنوان کرد :مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا ۲ آبان‌ماه سال جاری بود و تا تاریخ ۲آبان ۱۴۰۰ از ۴۰ کشور جهان ۵ هزار و ۷۰۰ اثر مرتبط با اهداف کنگره به دبیرخانه ارسال شد، که با فعالیت شبانه‌روزی ۵۵ داور آثار در حال داوری است.
 
وی  با تصریح اینکه نتیجه این داوری در دهم اسفندماه امسال با معرفی نفرات برتر هر رشته در مراسم اختتامیه کنگره اعلام خواهد شد، گفت: از دانشگاه‌های مختلف که حدود ۲۰ دانشگاه کشور است، در این کنگره همکاری دارند.
 
تقوایی با بیان اینکه اهداف مختلی را در اجرای این کنگره دنبال کردیم، بزرگترین هدف این کنگره را معرفی شخصیت واقعی پیامبر(ص) و مقابله با جریان‌هایی است که قصد اسلام‌هراسی برشمرد و افزود: هدف دیگر کنگره ایجاد شبکه بین‌المللی و شناسایی همکاران در نقاط مختلف دنیاست. به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) سعی داریم این جایگاه را تثبیت کنیم و الگوی کشور قرار گیرد.
 
وی همچنین ایجاد شبکه بین‌المللی را از دیگر اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: این رویداد امروز به جرئت بزرگترین اتفاق ادبی و هنری کشور است که توانسته شوق و انگیزه جدیدی در هنرمندان پیرامون پیامبر(ص) ایجاد کند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز اظهار کرد: با پایان یافتن این کنگره، در طول یک سال نشر آثار آغاز خواهد شد و نشر آثار هم به شکل نمایشگاه مجازی و حضوری به تناسب رشته‌ها در شهرهای مختلف انجام می‌گیرد و و با رایزنی‌های انجام شده برای دیگر کشورهای شروع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این کنگره بزرگترین کار فرهنگی در سطح بین‌المللی در خصوص پیامبر اسلام است و برای اولین بار اجرا شده است، گفت: آثار ارسال شده به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، فرانسوی، آلمانی و ترکی برگزار شده و شرکت‌کنندگان در ۲۵ رشته هنری، خوشنویسی، نقاشی، پوستر، حروف نگاری، نقاشی خط، نگارگری، عکس، فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و نماهنگ آثار خود را ارسال کردند.
 
تقوایی اظهار کرد: به نفرات برتر هر رشته از ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان هدیه پرداخت می‌شود و از آثار برتر و منتخب در سال ۱۴۰۱ در قالب نمایشگاه مجازی، نمایشگاه حضوری چاپ کتاب منتخب رونمایی خواهد شد.
 
دبیرکل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» یادآور شد: چنانچه شرایط مساعد باشد دور دوم فراخوان کنگره فوق در بعثت رسول اکرم(ص) در سال ۱۴۰۱ رونمایی می‌شود. این کار امروز به جرئت بزرگ‌ترین اتفاق ادبی و هنری کشور است و به این وسعت رویدادی به این شکل نداریم. این کنگره توانست یک نیروی شوق و انگیزه جدیدی در هنرمندان پیرامون پیامبر(ص) ایجاد کند. از نظر شمار برنامه‌های جنبی و تولید محتوا هم می‌شود کنگره را یک رویداد منحصربه‌فرد قلمداد کرد.
 
کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت(ص) در آینه ادب و هنر با محوریت پیامبر خاتم(ص)، اسوه اخلاق برای همه ادوار تاریخ بشر در زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی، رحمة‌للعالمین، رسول مهر و تعامل صحیح و شرافتمندانه ادیان الهی، پیامبر اعظم(ص)، محور و الگوی ایجاد وحدت در امت اسلامی، کمال عقلانیت محمدی(ص) در سبک زندگی اسلامی در برابر افول عقلانیت اومانیستی و خود بنیاد جهان معاصر، معارف محمدی(ص)، قرآن کریم و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و رستگاری بشر در جامعه جهانی، محمد رسول‌الله(ص)، کمال عبودیت، معرفت و عرفان الهی و اسلام ناب محمدی(ص) و الهام‌بخشی روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم برگزار می‌شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما