بسیج سازندگی استان فارس:

رزمایش مقتدرانه ۱۲ هزار نفری جهادگران برگزار شد

16 آذر 1400 ساعت 12:28

گزارشگر : منیره خسروبیگ

میثم‌ فضل‌الله‌پور با اشاره به برگزاری رزمایش مقتدرانه ۱۲ هزار نفری جهادگران در هفته بسیج به تشریح اقدامات انجام شده در این رزمایش پرداخت و اظهارداشت: گروه های جهادی سه گانه؛ محله محور، جغرافیا محور و گروههای جهادی قشری و تخصصی استان فارس با رویکرد مساله محور با احصاء و دسته بندی اولویت ها و نیازمندیهای مردم مناطق کم برخوردار روستایی و مناطق حاشیه نشین شهری در قالب رزمایش ۱۲۰۰۰ نفری در هفته بسیج به خدمت رسانی پرداختند و برنامه‌های پیش بینی شده خود را به اجرا در آورند.


به گزارش حافظ خبر، مدیر حرکت های بسیج سازندگی استان با اشاره به جزئیات این رزمایش گفت: این رزمایش که برای ۱۲هزار نفر طراحی شده بود با توجه به استقبال گسترده جهادگران عزیز با حضور ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۷۴۰ گروه جهادی شکل گرفت و در ۱۰ روز؛ بیش از ۷۵۰ برنامه خدمت رسانی در ۸ عرصه؛ اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تحصیلی، خدماتی، عمرانی، پزشکی، کشاورزی و کمک های مومنانه در ۶۰۰ نقطه استان که عمدتا از نقاط محروم و کم‌برخوردار بودند، اجراء شد.
وی افزود: در عرصه عمرانی در مجموع ۲۱۴ برنامه انجام شده که شامل ۱۴۲ مورد مرمت، ۸ مورد تکمیل و ۶۴ مورد ساخت و احداث بوده است‌ همچنین در عرصه بهداشت و درمان ۴۷ برنامه ویزیت عمومی و تخصصی انجام گرفته است. 
فضل‌الله‌پور با اشاره به دیگر عرصه‌ها بیان کرد: ۱۵۹ مورد برنامه در عرصه فرهنگی، ۷۱ برنامه علمی، آموزشی و تحصیلی به مردم نقاط محروم استان بویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل انجام شده است علاوه بر آن ۳۰ برنامه در عرصه اجتماعی با تمرکز بر انجام مشاوره های پیشگیری از طلاق و اعتیاد و ۹۲ برنامه نیز کمک‌های مومنانه بوده است‌. 
وی تصریح کرد: ۱۸ برنامه ویژه سرویس و تعمیر لوازم گرمایشی در مناطق کم برخوردار شمال استان، ۴۶ برنامه ویژه خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ۱۶ برنامه نیز برپایی میز خدمت با حضور مسئولین محلی بوده است که در این رزمایش انجام شد. 
مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه گروه‌های جهادی اغلب جوان و دغدغه‌مند هستند و عرصه‌های فعالیت را خود برای محرومیت‌زدایی شناسایی می‌کنند، گفت: برای استفاده بهتر، هدفمندتر و بیشتر از این ظرفیت گروه‌های جهادی عرصه‌هایی مانند حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا مبارزه با آفت درختان خرما و... با رویکرد مساله محور نیز برای گروه‌ها تعریف می‌شود. 
وی با بیان اینکه برخی مواقع نیازهایی وجود دارد که دستگاه متولی به تنهایی قادر به رفع آن نیست، افزود: در این چنین مواردی برای اینکه کار با سرعت بیشتری انجام شود از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود مانند دانش آموزان بازمانده از تحصیل که پس از کرونا تعداد آنها رو به افزایش بود گروه‌های جهادی به کمک آموزش و پرورش آمدند تا این مساله مرتفع شود. 
فضل‌الله‌پور عرصه مبارزه با آفت سوسک چوب‌خوار در درختان خرما را برای شهرهای جنوبی استان از جمله فعالیت گروه‌های جهادی برشمرد و افزود: این اقدام هم استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی را هدفمند می‌کند و هم به رفع یک مساله از نیاز، مسائل و مشکلات مردم منجر می‌شود.


کد مطلب: 24334

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24334/رزمایش-مقتدرانه-۱۲-هزار-نفری-جهادگران-برگزار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir