دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته در حوزه سلامت و کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی

17 آذر 1400 ساعت 19:35

گزارشگر : منیره خسروبیگ

اولین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته در حوزه سلامت و کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی در جزیره کیش توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در دو بخش فن بازار و کنفرانس  برگزار خواهد شد.


به گزارش حافظ خبر، در این برنامه بین‌المللی به اهمیت کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت پرداخته خواهد شد.

محورهای این همایش که مورد بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت  در زمینه‌های کاربردهای بیوانفورماتیک در فناوری سلامت، کاربرد اینترنت اشیاء در فناوری سلامت، کاربرد هوش مصنوعی در علوم اعصاب، مدیریت کلان داده‌ها در فناوری سلامت، مسائل اخلاقی و حقوقی در استفاده از فناوری هوش مصنوعی در پزشکی، پردازش سیگنال و تصاویر پزشکی خواهد بود.

هوش مصنوعی (AI) در واقع کار بست الگوریتم های پیشرفته‌ای است که به شبیه‌سازی رفتارهای خاص و هوشمندانه‌ی انسان مانند منطق، استدلال و تصمیم‌گیری می‌پردازد.

در اکثر نوشته‌ها و مقالات از هوش ماشینی به‌عنوان "دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند" یاد می‌شود و این تکنولوژی آمده است تا زندگی بشر را آسان‌تر و بهتر کند.

در تشریح اهمیت این موضوع خاطرنشان می‌شود که یادگیری ماشین، اساس هوش مصنوعی مدرن است؛ به این دلیل که الگوریتم به ماشین اجازه می‌دهد تا به‌ صورت مستقل و بدون برنامه‌نویسی مشخصی، به یادگیری بپردازد. یادگیری ماشین دارای یک زیرمجموعه به نام یادگیری عمیق است که با توجه به داده‌هایی که قبلا با آن‌ها کار کرده، به هوش مصنوعی امکان نتیجه‌گیری می‌دهد. 
گاهی این کار به‌ وسیله یک شبکه‌ عصبی مصنوعی انجام می‌شود که یک سری الگوریتم یادگیری ماشین هستند.

لذا حسب اهمیت هوش مصنوعی در جوامع امروز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد به عنوان متولی این امر نسبت به برگزاری اولین کنفرانس بین المللی در حوزه فناوری های پیشرفته در حوزه سلامت و کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی در تاریخ ۷ و ۸ دی ماه ۱۴۰۰ اقدام نماید.
  
همچنین از علاقه‌مندان در این زمینه دعوت می‌شود تا در تاریخ ۷ و ۸ دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به حضور در بخش مجازی کنفرانس اقدام نمایند. 
 


کد مطلب: 24344

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24344/برگزاری-نخستین-کنفرانس-بین-المللی-فناوری-های-پیشرفته-حوزه-سلامت-کاربرد-هوش-مصنوعی-پزشکی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir