۰
plusresetminus
در بازدید امام جمعه مرودشت از نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب؛

بررسی اقتصاد هنر مرودشت

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۲
کارها و آثار زیبایی را در قالب تذهیب و خوشنویسی ارائه می‌شود که فرصت مغتنمی برای انتقال معارف، دین و دانش‌های ارزشمند انسانی است. در این نمایشگاه سخنان بسیار زیبا و اثرگذاری با خط‌های شیوا و چشم‌نواز در قالب تذهیب را دیدیم که امید است به رونق اقتصاد هنر نیز برسیم.
بررسی اقتصاد هنر مرودشت
به گزارش حافظ خبر؛ حجت‌الاسلام مهدی آقایی، امام جمعه به همراه بهمن مردانی، رئیس شورای اسلامی، مهدی رنجبر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از پیشکسوتان، هنرمندان و دوست‌داران هنر از نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب هنرمندان و هنرجویان آموزشگاه میرعماد در نگارخانه مهر مرودشت بازدید کرد.
مهدی آقایی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی مرودشت در این بازدید گفت: انتقال مفاهیم هرگاه با احساس و بعد احساسی پیوند بخورد ماندگار می‌شود. خیلی از مفاهیم و معارف دینی، ارزشی و انسانی را می‌توانیم در قالب هنر دیداری و شنیداری، تاثرگذار و ماندگار کرد. هنگامی که دلنوشته‌ای را به زبان ساده و در قالب خوشنویسی با خطی زیبایی بنگاریم، اثرگذاری آن چند برابر می‌شود.
وی افزود: کارها و آثار زیبایی را در قالب تذهیب و خوشنویسی ارائه می‌شود که فرصت مغتنمی برای انتقال معارف، دین و دانش‌های ارزشمند انسانی است. در این نمایشگاه سخنان بسیار زیبا و اثرگذاری با خط‌های شیوا و چشم‌نواز در قالب تذهیب را دیدیم که امید است به رونق اقتصاد هنر نیز برسیم.
مهدی رنجبر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت هم گفت: وجود هنرمندان برجسته و توانمند خوشنویسی از ویژگی‌های افتخارآفرین فرهنگ و هنر شهرستان مرودشت است.
رنجبر انگیزه برگزاری این نمایشگاه را شناخت هنر خوشنویسی، تشویق هنرمندان و رونق اقتصاد هنر دانست و افزود: امیدواریم با برگزاری نمایشگاه‌هایی در رشته‌های گوناگون هنری، زمینه پویایی و شناخت هنرمندان را ایجاد کنیم و در راستای اقتصاد هنر و پشتیبانی از آنان بتوانیم آثار و تولیدات هنری را به متن زندگی مردم بکشانیم.
بهمن مردانی، رئیس شورای اسلامی شهر نیز برگزاری این نمایشگاه در مرودشت را موثر و مفید دانست و گفت: آثار بسیار زیبایی از هنرمندان و هنرجویان در این نمایشگاه ارائه شد که نشان می‌دهد استعدادهای خوبی برای فراگیری رشته‌های هنری در شهرستان وجود دارد؛ که با بسترسازی و فراهم شدن امکانات می‌توانیم پیشرفت و بالندگی آنان را در کشور و جهان ببینیم.
وی بیان داشت: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری نیز آمادگی دارد تا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه ارائه و فروش آثار هنرمندان را در شهر فراهم کند.
 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۳۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما