مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز:

بودجه فرهنگی کشور، در صدا و سیما صرف اشخاص ضد فرهنگ می‌شود

سایت تنویر ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس , 12 دی 1400 ساعت 10:52

مولف : آرش جوکار

نامه مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی خواهران بسیج‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما: محل تعجب است بودجه فرهنگی کشور به عنوان بیت المال ، جای آن که موجب تربیت و رشد هنرمندان متعهد شود ، هزینه اشخاصی می شود که سبک زندگی حقیقی و مجازی شان ضد فرهنگ است!


به گزارش حافظ خبر؛ سعیده شایسته‌نیا، مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس صدا و سیما درباره بروز ناهنجاری‌های فرهنگی اخیر در یکی از کنسرت‌ها توسط یکی از بازیگران تلویزیون تذکراتی داد. 
متن نامه بدین شرح است:
بسمه تعالی
قال امیرالمومنین: « الناس علی دین ملوکهم »
«مردم بر دین مسئولان خود هستند.»

جناب دکتر اسماعیلی
جناب دکتر جبلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
رئیس محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم 
با صلوات بر محمد و آل محمد ، احتراما با عنایت بر وقوع ناهنجاری فرهنگی اخیر در یکی از کنسرت ها توسط یکی از بازیگران تلویزیون (اصطلاحا سلبریتی) ، به عنوان جنبش دانشجویی و دغدغه مندان فرهنگ کشور بر خود لازم می دانیم نکاتی را محضرتان متذکر شویم.
هدف انقلاب اسلامی ایران که با زعامت رهبر کبیر انقلاب ، حضرت امام خمینی ره ، به وقوع پیوست ، نه صرفا یک تحول سیاسی بلکه تحول در تمام ابعاد فردی و اجتماعی جامعه بوده و ایجاد رشد و تسهیل رسیدن انسان به کمالات معنوی از رسالت های آن تعریف شده است.
جای سوال است ، سیاست گذاری فرهنگی کشور بر چه مبنایی صورت می گیرد که اشخاصی تبدیل به الگوی فرهنگی جامعه علی الخصوص جوانان می شوند که با فرهنگ اصیل اسلامی_ایرانی فرسنگ ها فاصله دارند؟ مع الاسف نهایتا نیز با حضور در سریال های ارزشی و با پوشیدن چادر و... بر خود آب توبه می ریزند! 
محل تعجب است بودجه فرهنگی کشور به عنوان بیت المال ، جای آن که موجب تربیت و رشد هنرمندان متعهد شود ، هزینه اشخاصی می شود که سبک زندگی حقیقی و مجازی شان ضد فرهنگ است!
همان طور که مستحضر هستید ، در دولت سابق جای آن که هنر وسیله اشاعه فرهنگ اصیل باشد ، دستاویزی برای بازی های سیاسی آقایان بوده است. توقع می رود ، جنابتان نسبت خود را با مفاهیم و منشا اثر هنر شفاف نمایید. آیا قرار است کما فی السابق قطار هنر کشور بر همان ریل سابق حرکت کند؟
جایگاه هنرمندان متعهد در پازل فرهنگی کشور کجاست؟ آیا همچنان باید شاهد عدم رغبت ، عدم حضور و خانه نشینی آنان توسط مافیای هنرهای مختلف باشیم؟ نقش حمایتی نهادهای عریض و طویل فرهنگی چیست؟ 
آقایان! نظارت بر فعالیت های فرهنگی ، به ممهور نمودن مجوز فعالیت های فرهنگی ختم نمی شود. آیا چارچوب و ضمانت اجرای نظارت های ثانویه وجود دارد تا افراد غیرمتعهد به خود اجازه زیر پا گذاشتن ارزش ها را ندهند.
در آخر باید متذکر شویم ، محفوظ ماندن این مردم و کشور مرهون آرمان های اصیل اسلامی و انقلابی بوده است و شهدای والا مقام با تمسک جستن به همین اعتقادات به قله رفیع انسانیت و معنویت رسیدند. مبادا با اهمال و مسامحه گری مان ، این اصول و آرمان ها را به دست فراموشی بسپاریم که آن روز ، روز افول انقلاب اسلامی است.
ان شاءالله منتظر موضع گیری قاطع شما در قبال ولنگاری فرهنگی حاکم بر کشور هستیم.
 
و السلام علی من اتبع الهدی
سعیده شایسته نیا
مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی خواهران
 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز


کد مطلب: 24483

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24483/بودجه-فرهنگی-کشور-صدا-سیما-صرف-اشخاص-ضد-فرهنگ-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir