۰
plusresetminus
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه هشدار داد:

رعایت نکات ایمنی در بازی ها و تفریحات زمستانی الزامی است

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۲
تفریح در مناطق برفی شهرستان سپیدان سبب جان باختن یک جوان ۲۴ ساله شد.
رعایت نکات ایمنی در بازی ها و تفریحات زمستانی الزامی است
به گزارش حافظ خبر، رییس این مرکز با اعلام این خبر گفت: در ساعت ۱۱ و ۶ دقیقه امروز، هفدهم دی ۱۴۰۰، یک مورد حادثه آسیب و ضربه شدید به ناحیه سر جوانی ۲۴ ساله در اثر تیوب سواری در مناطق برفی شهرستان سپیدان به مرکز اورژانس گزارش شد.

محمدجواد مرادیان افزود: پس از اعزام تیم های امدادی اورژانس به محل حادثه و انجام اقدامات تخصصی فوریت های پزشکی، مصدوم به بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان انتقال یافت، اما به دلیل شدت جراحات وارده، دچار ایست قلبی شده و با وجود تلاش یک ساعته تیم پزشکی بیمارستان برای احیای قلبی، مصدوم جان خود را از دست داد.

وی با هشدار به خانواده ها و به ویژه جوانان برای توجه جدی به رعایت نکات ایمنی هنگام انجام بازی های زمستانی، اضافه کرد: انجام بازی های زمستانی نیازمند تجهیزات خاص است، همچنین لازم است در مکان های مخصوص پیش بینی شده انجام شود و رعایت نکردن این موارد می تواند بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر را در پی داشته باشد.

مرادیان با تاکید بر پرهیز از حضور  در مکان های شلوغ یادآور شد: در هنگام لیز خوردن با وسایل غیر استاندارد روی برف، فرد قادر به کنترل خود نیست و برخورد به سایر افراد می تواند برای فرد و دیگران صدمات جدی ایجاد کند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۵۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما