۰
plusresetminus
آب منطقه فارس:

رفع تصرف ۱۹ هکتار اراضی رودخانه‌ای در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲
به گفته معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۹ هکتار از مساحت رودخانه‌های استان، رفع تصرف شده است.
رفع تصرف ۱۹ هکتار اراضی رودخانه‌ای در فارس
به گزارش حافظ خبر، کرامت‌الله کریمی مزیدی شنبه ۱۸ دی در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌های فارس همچنان دستخوش تصرف، تخریب و تغییراتی است که شکل و مسیر حرکت این مجراهای آبی را تغییر می‌دهد و احتمال حوادث ناگوار جانی و مالی را به هنگام وقوع سیلاب پدید می‌آورد و می‌تواند آسیب‌های قابل توجهی را به محیط زیست وارد کند.
  او افزود: مقابله با جرائمی نظیر تصرف و انواع ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه‌ها و سایر مجراهای آبی، برداشت غیرمجاز مصالح شن وماسه از بستر رودخانه‌ها و هرگونه تخریب دیگر کماکان ادامه دارد به طوری که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۵عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها انجام شده که منجر به آزادسازی بیش از۱۹ هکتار از اراضی حریم و بستر این مجراهای آبی شده است. 
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس عنوان کرد: تصرف کنندگان و تخریب کنندگان حریم و بستر مجراهای آبی استان حین ارتکاب جرم بارها مورد برخورد قرار گرفته‌اند به طوری که در طی ۲۲۵عملیات بیان شده ۱۰۴ دستگاه اعم از لودر و کامیون متعلق به آنان با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی توقیف شده است 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۵۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما