۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

کمبود دارو در فارس وجود ندارد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امور یکشنبه ۱۹دی در نشست خبری که برگزار شد ، با اشاره به این موضوع که کمبود بعضی دارو ها در فارس مقطعی بوده گفت : اکنون در استان دارو موجود و وضعیت مطلوب است .
کمبود دارو در فارس وجود ندارد
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی ضمن اینکه شیوع کرونا در فارس با ثبات رو به کاهش رسیده است ،افزود :خوشبختانه امروزه بخش های زیادی از بیمارستان ها خالی از بیماران کرونایی هستند ، اما چندین بیمارستان اصلی هنوز تعدادی بیمار دارند .
 
وی با بیان اینکه همچنان تخت های عادی ویژه کرونا و ای سی یو ها را فعال نگه داشته ایم ،ادامه داد : مردم باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند چرا که ضمانتی برای تدوام وضعیت روند کاهش موجود در استان وجود ندارد .
 
حسینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فارس از نظر واکسیناسیون در رتبه دوم کشور قرار دارد، گفت: ٩٣ درصد از جمعیت مشمول واکسیناسیون در استان نوبت اول، ۸۴.۴ درصد نوبت دوم و بیش از ١٩ درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کردهاند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه اومیکرون سرایت پذیری بالایی دارد ،بیان کرد :انتقال سریع و بالای آن حتمی است ،اما می توان به این نکته اشاره کرد که خوشبختانه عوارض آن مانند سرماخوردگی است و کمتر مرگ و میر دارد .
 
حسینی در رابطه با واکسیناسیون افراد زیر ١٢ سال اشاره کرد و گفت : در کشور های چون چین و کوبا انجام می شود اما هنوز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته و در ایران هم پیشنهاد صدور مجوز این مهم به ستاد علمی مقابله با بیماری کرونا داده شده و احتمال دارد به کودکان در معرض خطر در آینده اجازه واکسیناسیون داده شود.
 
وی با یاد آوری این مطلب که ذخیره واکسن در فارس مطلوب است، اظهار کرد : واکسن آسترازنکا طی دو هفته آینده وارد استان می شود ،که این نوع واکسن معمولا به صورت هدیه های وارد کشور شده و یک تاریخ مصرف مشخصی دارد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به تزریق دوز سوم ،بیان کرد : بهترین واکسن برای دوز سوم، واکسن در دسترس است.
 
 وی در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیکی در فارس که همزمان با سراسر کشور طی سه هفته گذشته آغاز شده، خاطرنشان کرد: تسریع در زمان مردم و استفاده بهتر از منابع از مزایای اجرای این طرح است ،اما این طرح دارای اشکالاتی است که انشاءالله با رفع نقاط ضعف آن مشکلات حل خواهد شد و اجرای این طرح در فارس از ٢٨ درصد به بیش از ٩٠ درصد رسیده است.
 
همچنین در این نشست معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان به اینکه علوم پزشکی شیراز جز دانشگاه های پیشرو در حوزه کرونا بوده است ،گفت : از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم ، تا رضایت کامل فراهم شود.
 
سید محمدجواد هاشمی اصل با اشاره به اینکه در حوزه توسعه وظیفه پشتیبانی را داشتیم،افزود : تامین تجهیزات و فضاها از جمله وظایف ماست و در ایام کرونا هزینه های درمان بسیار بالا رفت، که در این بازه زمانی در راستای حفظ سلامت مردم، کلینک ها و اتاق عمل ها تحت تاثیر قرار گرفت و مشکلات مالی روی داد و به همین پلیل بحث درآمد در حوزه درمان تحت الشعاع قرار گرفت هزینه ها بالا رفت و سعی شد با تلاش بیشتر رضایت مندی را شاهد باشیم و امیدوارم به زودی این ویروس به زودی از بین برود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۵۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما