دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

ایمنی خود را با دریافت دز سوم واکسن افزایش دهیم

20 دی 1400 ساعت 14:18

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا دریافت دُز سوم واکسن کرونا را راهکار مهم افزایش ایمنی افراد در برابر کرونا دانست.


به گزارش حافظ خبر، محمود نجابت با اشاره به برنامه ریزی برای بازگشایی دانشگاه ها و مدارس و برگزاری حضوری کلاس های درس، تکمیل واکسیناسیون گروه های هدف با دریافت دُز سوم واکسن کرونا را در شرایط کنونی ضروری خواند.

وی با بیان اینکه سویه جدید کروناویروس موسوم به «اُمیکرون» نسبت به سویه های گذشته این بیماری سرایت پذیری بالاتری دارد، از مردم استان خواست همچون همیشه یاور مدافعان سلامت باشند و با مراجعه به مراکز واکسیناسیون در استان، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند تا با مشارکت همگانی بتوانیم هر چه زودتر این بحران را پشت سر بگذاریم و به روزهای عادی زندگی برگردیم.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه آمار بالای ابتلا به نوع شدید بیماری و فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده و یا واکسیناسیون کاملی نداشته اند را دلیل محکمی برای اهمیت مشارکت در این برنامه دانست.

 نجابت با اشاره به اینکه تاکنون چهار مرحله از طرح مدیریت هوشمند مقابله با کرونا اجرا شده است، در پنجمین مرحله که در حال اجراست علاوه بر لزوم واکسیناسیون کامل کارکنان، ارایه خدمات در مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به مراجعه کنندگان تنها با ارایه کارت واکسن امکان پذیر خواهد بود.

ضمن بررسی وضعیت کروناویروس در فارس و آمار مبتلایان و موارد بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان های استان طی چند روز گذشته تاکید کرد: با وجود روند نزولی وضعیت کرونا در استان، اما همچنان لازم است با هوشمندی و مشارکت عمومی در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها، به مقابله با این اپیدمی جهانی کمک کنیم.

بررسی شرایط امدادرسانی در شهرستان سپیدان، با توجه به ترافیک سنگین در روزهای پایانی هفته که منجر به اختلال در خدمت رسانی اورژانس ۱۱۵ برای کمک به بیماران و مصدومان جاده ای می شود، از دیگر محورهای نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بود.

همچنین میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی روزهای گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان، آمار بهبودیافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، با حضور مشاور عالی سرپرست دانشگاه، ارزیابی و پایش شد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها بررسی شد. 

چهارصد و هفتاد و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز بیستم دی ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.


کد مطلب: 24542

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24542/ایمنی-خود-دریافت-دز-سوم-واکسن-افزایش-دهیم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir