سازمان صمت:

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت پالایشگاهی پترو پیمان دانا و شرکت طالب صنعت سپاهان

23 دی 1400 ساعت 13:10

وزیر صنعت، معدن و تجارت با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان، رئیس سازمان صمت فارس و سایر مسئولان استانی و شهرستان با حضور در شهرک صنعتی مهر از شرکت پالایشگاهی پترو پیمان دانا و شرکت طالب صنعت سپاهان بازدید کردند.


به گزارش حافظ خبر، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حین بازدید از شرکت پالایشگاهی پترو پیمان دانا در شهرک صنعتی مهر، مطرح کرد: فاز اول این مجموعه تولیدی تاکنون با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که جهت تکمیل و به بهره‌برداری رساندن آن نیازمند هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار دارد.

وی افزود: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور محترم در مهر ماه ۱۴۰۰ در سفرهای استانی خود به فارس مقرر و مصوب گردید که جهت تکمیل فاز اول آن تسهیلات مناسبی توسط بانک عامل در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد.

در جریان قرار گرفتن مشکلات برق، زمین و آب و شرایط کاری پیمانکار فنی و نصب تجهیزات در این پالایشگاه و بازدید از شرکت طالب صنعت سپاهان و همچنین دستورات لازم در زمینه تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و اهمیت اجرا و تکمیل خطوط انتقال برق دو مداره به میزان ۲۰ کیلو وات تا ورودی این شهرک از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در شهرک صنعتی مهر بود.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در رابطه اهمیت راه‌اندازی و به بهره‌برداری   پالایشگاه پترو پیمان دانا، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پالایشگاه اشتغالزایی حدود ۵۰۰ نفر از متخصصان و تکنسین‌های داخلی و بومی این منطقه فراهم خواهد شد که هم در راستای محرومیت‌زدایی و هم افزایش توان داخلی کشور اثرگذار است.

ایزدی با تاکید بر اینکه باید از خام‌فروشی سرمایه‌های ملی جلوگیری کنیم، گفت: هدف اصلی اجرایی شدن این طرح تولیدی، تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده مواد اولیه در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی است.

 


کد مطلب: 24573

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24573/بازدید-وزیر-صنعت-معدن-تجارت-شرکت-پالایشگاهی-پترو-پیمان-دانا-طالب-سپاهان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir