۰
plusresetminus
سازمان بسیج سازندگی استان فارس:

همدلی به موقع جهادگران این بار در وقوع سیل شهرستان رستم

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
در پی بارندگی های روز شنبه 25 دی ماه در شهرستان رستم و وقوع سیل و طغیان رودخانه فهلیان متاسفانه باعث آبگرفتگی معابر، خیابان  و منازل شهر کوپن و روستای تل افغان شد.
همدلی به  موقع جهادگران این بار در وقوع سیل شهرستان رستم
به گزارش حافظ خبر، رحمت الله نیکنام مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت رستم در این خصوص بیان کرد: خروش رودخانه فهلیان و وقوع سیل از غروب آفتاب روز گذشته آغاز شد و متاسفانه باعث خسارت به بسیاری از خانه ها و زمین های کشاورزی شده است و هم اکنون در حال برآورد میزان خسارت هستیم و تا کنون مشخص شده که حدود 15 خانه و و بیش از 70 هکتار از زمین های کشاورزی که در نزدیکی رودخانه بودند آسیب بیشتری دیده اند.

وی افزود: از همان دقایق وقوع  سیل گروه های جهادی در منطقه حاضر بودند و مشغول خدمات رسانی گردیدند و هم اکنون 7 گروه جهادی به استعداد 80 نفر مشغول کمک رسانی هستند. اقدامات اولیه  در راستای باز کردن معابر ، تخلیه و پاکسازی گل و لای ، جابجایی اثاثیه منزل و ... بود و خوشبختانه همکاری خوبی بین نیروهای هلال احمر ، اداره راه و شهر سازی و شهرداری وجود دارد.
نیکنام ادامه داد: شهر کوپن در 25 کیلومتری مرکز شهرستان رستم قرار دارد و در روستای تل افغان حدود  70 خانوار ساکن هستند و امیدواریم با کمک های مردمی و حمایت نهادهای دولتی بتوان به این خانواده ها و افراد سیل زده کمک های ویژه ای کرد تا بخش از خسارت های وارد شده جبران شود.
 در این اقدامات و کمک رسانی ها گروه های جهادی مختلفی حاضر بوده اند و حتی از شهرستان های همجوار بویژه نورآباد ممسنی نیز در منطقه حاضر و مشغول خدمت رسانی هستند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۵۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما