دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تاکنون ۲۵ درصد از مردم استان فارس، ۳دز واکسن کرونا دریافت کرده اند

27 دی 1400 ساعت 15:11

گزارشگر : منیره خسروبیگ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اعلام اینکه تاکنون ۲۵ درصد از مردم استان برای دریافت سه دز واکسن کرونا اقدام کرده اند و قدردانی از این مشارکت، از تمامی گروه های هدف استان خواست تا هر چه سریع تر در این زمینه اقدام کنند.


به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی در نشست امروز این ستاد ضمن بررسی آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در مناطق مختلف استان افزود: با وجود کاهش نسبی آمار در مقایسه با دو سال گذشته، این ویروس همچنان قربانی می گیرد و نظارت جدی بر روند خدمت رسانی به مردم و بیماران، یک ضرورت است.

وی در ادامه اعزام بازرسان دانشگاه به مناطق مختلف استان با هدف نظارت بر روند اقدامات در مراکز ارائه خدمت به بیماران را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد و اظهار کرد: لازم است با تلاش مجموعه سلامت بکوشیم پیامدهای منفی این بحران را تا حد امکان کاهش داده و مردم کمترین آسیب را تجربه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی محور اساسی دیگر برای موفقیت برنامه های مقابله با کرونا را مشارکت مردم برای حفاظت از خود در برابر این بیماری عنوان کرد و گفت: یکی از نگرانی های مهم در شرایط کنونی و به ویژه با توجه به شیوع سویه امیکرون، کاهش توجه عمومی نسبت به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و از تمامی مردم استان می خواهیم سلامت خود و اطرافیان را قربانی سهل انگاری نکنند.

 سید وحید حسینی مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشارخون بالا و بیماران قلبی عروقی، همچنین سالمندان و کودکان را آسیب پذیرترین گروه ها در برابر این بیماری عنوان کرد که نیاز است با رعایت جدی بهداشت، به ویژه استفاده از ماسک، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و دریافت به موقع واکسن، به سلامت خود اهمیت دهند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه تمامی تدابیر برای دسترسی آسان به واکسن در استان پیش بینی شده است، افزایش ایمنی در برابر کرونا و سویه امیکرون با دریافت به موقع دز سوم واکسن، پیش از مواجهه با این بیماری را یک ضرورت در شرایط کنونی خواند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به بررسی روند نمونه گیری های تشخیصی، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه کووید۱۹ در استان، وضعیت بهبودی مبتلایان و علت های جان باختن مبتلایان به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، پرداخت.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست آخرین گزارش های مربوط به روند واکسیناسیون و میزان مشارکت عمومی در مناطق مختلف استان، اقدامات کارگروه این ستاد، روند اجرای مصوبات پیشین ستاد و خدمات مقابله با کرونا در استان را ارائه دادند.
 
حیدر صفرپور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس دیگر عضو این نشست بود که با اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری با مجموعه سلامت، در خصوص اقدامات انجام شده در دوران کرونا مطالبی عنوان کرد.

چهارصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز دوشنبه، بیست و هفتم دی ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.


کد مطلب: 24604

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24604/تاکنون-۲۵-درصد-مردم-استان-فارس-۳دز-واکسن-کرونا-دریافت-کرده-اند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir