۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

وضعیت وخیم ۷۸ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۷
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز، بیست و هشتم دی ۱۴۰۰، اعلام کرد.
وضعیت وخیم ۷۸ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۹۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۶ هزار و ۷۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۴۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۱ هزار و ۶۹۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۸۴ هزار و ۷۴۸ مورد تست سریع انجام شده و ۶۵ هزار و ۱۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۷۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۵۴ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۷ هزار و دو هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۴۴ هزار و ۳۲۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۶۲ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۷۰ دُز نوبت دوم و ۸۰۸ هزار و ۱۹۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما