۰
plusresetminus
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

میزان باسوادی در استان فارس بالاتر از میانگین کشوری

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۱
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: میزان باسوادی در استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است.
میزان باسوادی در استان فارس بالاتر از میانگین کشوری
به گزارش حافظ خبر، احمدخاکزاد در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان باسوادی درکل کشور در کل گروههای سنی (6 سال به بالا) حدود 90 درصد و در گروه سنی 10 تا 49 ساله 100 درصد است، اظهار کرد: میزان باسوادی در استان فارس بالاتر از میانگین کشوری است و در شهرستان کازرون بالای 97 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه این مقدار حداقلی باقیمانده پراکندگی بسیار بالایی دارند، افزود: این افراد انگیزه چندانی هم برای شرکت در کلاس های سوادآموزی ندارند، بنابراین کار سوادآموزی پرهزینه شده است.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: برای دوره های سوادآموزی (سوادآموزی، تحکیم و انتقال) از 170 کتاب، محتوا و رسانه آموزشی استفاده می شود، تا با روش های متنوع بتوان سوادآموز را جذب کرد و نگهداشت.
خاکزاد با اشاره به سختی های کار سوادآموزی گفت: باید نگاه ما به موضوع سوادآموزی نگاه اجتماعی باشد، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به حساب بیاید و ما به عنوان شهروند نسبت به همشهری بیسواد خود احساس مسئولیت کنیم.

وی ادامه داد: کازرون از معدود شهرستان هایی است که توانسته تمام ظرفیت سوادآموزی خود را در تمام دوره ها جذب کند و این افتخاری برای شهرستان هاست و اجرای آزمایشی آیین نامه اجرایی مدارس که در این آیین نامه برای هر کدام از ارکان مدرسه در حوزه سوادآموزی هم مسئولیت هایی در نظر گرفته شده که با اجرای مناسب آن می توان پایگاه اطلاعاتی دقیقی بدست آورد.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: اگر می خواهیم باسوادی را شتاب ببخشیم باید شرکای خود را، برای شناسایی افراد بی سواد، افزایش دهیم که مهمترین و در دسترس ترین آنها مدیران مدارس هستند. 
خاکزاد در ادامه خواستار توجه بیشتر به کلاس های سوادآموزی شد و تاکید کرد: باید با برگزاری دوره های آموزشی مختلف آموزش دهنده های نهضت را توانمندتر سازیم. 
وی سپس به نقش مهم مراکز محلی یادگیری اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز کانونی برای ارائه آموزش های مختلف به افراد کم سواد و بی سواد هستند، که در دیگر نقاط اجتماع چندان به نیاز این افراد پاسخ نمی دهند. 
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به میزان باسوادی بالاتر از 98 درصد در شهرستان کازرون گفت: بعد از این دوره سوادآموزی براساس تقاضای افراد ایجاد می شود و اکنون با افزودن بر حجم دوره های تحکیم و انتقال، باید به دنبال توسعه و تعمیق سواد باشیم. 
 در این جلسه علاوه بر معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور، مدیرکل دفتر دوره های سوادآموزی کشور و معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز حضور داشتند که در پایان از کلاس های مرکز محلی یادگیری آفرینش کازرون نیز بازدید قرار کردند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما