شهرداری شیراز :

امامزادگان عظیم الشان (ع) سرمایه های مذهبی و تاریخی ما هستند

29 دی 1400 ساعت 13:28

گزارشگر : منیره خسروبیگ

شیراز به شهر گنبدهای فیروزه ای مشهور شده و مرقد امامزادگان عظیم الشان (ع)، متعددی را در خود جای داده که تمامی آنها سرمایه مذهبی و بخشی از تاریخ مذهب تشیع به شمار می روند.


به گزارش حافظ خبر،  سید احسان اصنافی در نخستین نشست هم اندیشی جهان شهرهای ایرانی گفت: شیراز دارای ظرفیت های مذهبی، فرهنگی، هنری و تاریخی عدیده ای است که در قالب جهان شهرهای ایرانی با سایر کشورها قابل تبادل است.
 
شهردار شیراز افزود: کلانشهرهای جهانی و جهان شهرها در توسعه دیپلماسی و گردشگری نقش موثری دارند و و مکملی برای دیپلماسی و گردشگری دولتی به شمار می روند.
 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سفر به شیراز لقب سومین حرم اهل بیت (ع) را به این شهر داده اند که در ذیل این عنوان تمام شاخصه های هویتی شهر شکل می گیرد و شیراز به شهر گنبدهای فیروزه ای مشهور شده و مرقد امامزادگان عظیم الشان (ع) متعددی را در خود جای داده که تمامی آنها سرمایه مذهبی و بخشی از تاریخ مذهب تشیع به شمار می روند.
 
اصنافی تصریح کرد: شیراز دارای شاخصه های تاریخ غنی و برند فرهنگی و ادبی است که مجموع این ظرفیت ها در قالب جهان شهرهای ایرانی با سایر کشورها قابل تبادل است و استفاده از این ظرفیت ها در قالب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو، موثر خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: شهرداری شیراز بر اساس سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر شیراز امکان همراهی و همکاری با سایر جهانشهرهای ایران را دارد.


کد مطلب: 24621

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24621/امامزادگان-عظیم-الشان-ع-سرمایه-های-مذهبی-تاریخی-هستند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir