۰
plusresetminus
سرپرست فرمانداری استهبان در دیدار با انجمن‌های فرهنگی هنری:

استهبان در زمینه فرهنگ و هنر پیشتاز است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۴
فرماندار استهبان گفت: برداشتم از گزارش‌ها این است که استهبان در زمینه فرهنگ و هنر حرف برای گفتن زیاد دارد؛ که نشان از فرهنگ‌مداری مردم استهبان است.
استهبان در زمینه فرهنگ و هنر پیشتاز است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد
به گزارش حافظ خبر؛ امید کیامرث رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استهبان به همراه تعدادی از روسای انجمن های فرهنگی هنری با سرپرست فرمانداری استهبان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که در تاریخ 29 دیماه 1400 در محل دفتر فرماندار استهبان و در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه انجام گرفت ، در ابتدا امید کیامرث به ارائه گزارشی از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان و انجمن های فرهنگی هنری این اداره پرداخت و با بیان اینکه به حمدالله با تلاشی که توسط هنرمندان انجام شده و حمایتی که توسط اداره صورت گرفته است ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان از لحاظ شاخص های عملکردی جایگاه خوبی در استان فارس دارد ادامه داد: علیرغم کمبود و شاید بتوان گفت نبود هیچ گونه اعتبار خاص و در خور توجهی، هنرمندان و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان توانسته اند رسالت خودشان را به خوبی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر و ادب به انجام برسانند.
بعد از کیامرث روسای انجمن های حاضر در جلسه به تشریح عملکرد انجمن های مربوطه پرداختند و به سوالات نماینده عالی دولت در شهرستان در این خصوص پاسخ دادند.
در ادامه یوسف کارگر سرپرست فرمانداری استهبان ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین و با بیان اینکه از شنیدن گزارش فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان بسیار احساس خوبی دارم ادامه داد :  استهبان و استان فارس را با عناوین فرهنگی و ادبی و علمی و با مردمی متدین و متمدن شناخته می شوند و عرصه فرهنگ و هنر جزء لاینفک تدین و تمدن می باشد و صحبت کردن در مورد مفاخر فرهنگی هنری مثل شمس اصطهباناتی در این مقال نمی گنجد و صحبت به درازا خواهد انجامید.
کارگر ادامه داد : متاسفانه عرصه فرهنگ و هنر تا حدودی در کشور ما مغفول و مهجور مانده است و به آن توجه آنچنانی نشده است ، در حالیکه عرصه فرهنگ زمینه ساز خیلی از توسعه ها می باشد و مادامی که در زمینه فرهنگ و ادب توسعه پیدا نکنیم به توسعه کامل و همه جانبه نخواهیم رسید.

یوسف کارگر فرماندار استهبان گفت : بر اساس گزارش ریاست محترم اداره ارشاد جناب آقای کیامرث و روسای انجمن های فرهنگی هنری برداشت اینجانب این است که استهبان در عرصه فرهنگ و هنر حرف برای گفتن زیاد دارند این نشان از با فرهنگی مردم استهبان می باشد و خدا را شاکرم که توفیق خدمت به چنین مردم با فرهنگی را به بنده به بنده عطا فرمودند.
نماینده عالی دولت در شهرستان استهبان با بیان اینکه هنرمندان دارای طبع لطیفی هستند که ایجاب می کند نحوه برخورد با ایشان به گونه ای دیگر باشد و این بسیار طبیعی است ، خاطرنشان کرد مدیران ادارات باید در راستای حمایت از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تمام تلاش خودشان را انجام دهند و مدیر اگر در بین مردم و هنرمندان نباشد نمی تواند به خوبی به وظایفش عمل کند .
نائب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان تاکید کرد: بنده دغدغه ی فرهنگی زیادی دارم و دوستدار فرهنگ هستم و عزیزان فعال در این عرصه را حمایت خواهم کرد و هنرمندان هم می بایست در راه رسیدن به خواسته های خودشان مطالبه گر باشند.
شایان ذکر است در این جلسه استاد محمدرضا آل ابراهیم رییس انجمن داستان نویسان ، محمود حسن زاداه رییس اداره کتابخانه عمومی ، صمد مستفضیضی رییس انجمن هنرهای نمایشی ، مجید فرهمندی رییس انجمن موسیقی ، و خانم ها جعفری و مدحت روسای انجمن های هنرهای تجسمی و انجمن دوستداران کتاب حضور داشتند.
 
کد مطلب : ۲۴۶۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما