رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

تلاش برای تغییر نگرش عمومی به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شیراز

افزایش بودجه سازمان فرهنگی در سال ۱۴۰۱

5 بهمن 1400 ساعت 9:42

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  امروز سه شنبه ۵بهمن در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و نزدیک شدن به دهه فجر ، از افزایش ۱۶۰درصپی بودجه سازمان فرهنگی خبر داد و گفت : رویکرد کلی این سازمان تلاش برای ایجاد تحولی جدید و تغییر نگرش مردم نسبت به سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری است.


به گزارش حافظ خبر، مصطفی مشفقیان با اشاره به اینکه  رویکرد کلی این سازمان تلاش برای ایجاد تحول و بالا بردن سطح خدمات است ، افزود: گسترش مهارت افزایی و ایجاد اشتغال  از دیگر فعالیت های این سازمان است .
 
وی با یاد آوری این مطلب که  یک چالش جدی برای تغییر دید دستگاه ها و ارگان ها نسبت به این سازمان به وجود آمده است ، عنوان کرد: بعضی از مردم و ارگان ها سازمان فرهنگی شهرداری را یک سازمان خدمات رسان می دانند که صرفا حامی مالی است اما ما تلاش داریم در این حوزه دیدگاه ها را تغییر دهیم .

مشفقیان بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم طی سال های آینده  فعالیت های  اجتماعی ، ورزشی ، گردشگری  و زیر ساخت های ورزشی و فرهنگی این سازمان را بیش از بیش فعال کنیم.

رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی  و ورزشی شهرداری با بیان به اینکه بسیاری از فعالیت های فرهنگی بخاطر دوران کرونا تعطیل شد ، ادامه داد:  با واکسینه شدن مردم و با کمتر شدن این بیماری فرهنگ سرا ها و اماکن هنری در حال بازگشایی هستند ، در تلاشیم با رویکرد و بستری جدید برای مشارکت مردمی آن ها را فعال کنیم .

مشفقیان در ادامه سخنان خود با بیان به اینکه بسیاری از فرهنگ سرا ها در سطوح عالی مشغول فعالیت هستند ،اضافه کرد : باید فعالیت های را انجام دهیم که این فرهنگسرا ها توسط خود مردم مدیریت و اداره شوند چرا که مردم بهتر و به نحو احسن می توانند این اماکن فرهنگی را فعال کنند .

 اجرای طرح ها و پروژه های  مختلف در شیراز 

وی  افزود : در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸۵ پروژه و رویداد در حوزه های فرهنگی اجتماعی و گردشگری انجام خواهد شد که یک تحول جدی در شهر شیراز را شاهد خواهیم بود .

 مشفقیان از ساخت سریال احمد بن موسی خبر داد و گفت : با رایزنی های انجام شده انشاءالله بعد از دهه فجر قرار داد ساخت مجموعه امضاء می شود .

به گفته این مقام مسول طرح احیا هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد از مهم ترین طرح های این سازمان است، که می توان با اجرای این طرح به توسعه و ترویج فرهنگی دینی و زندگی ایرانی اسلامی کمک کرد .

همچنین سه مرکز تخصصی در حوزه تولید محتوا و ترویج فرهنگ شهروندی به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه سخنان خود از افزایش ۱۶۰درصدی بودجه سازمان فرهنگی گفت و افزود : با افزایش بودجه تحول خوبی در توسعه و زیر ساخت های فرهنگی ،احتماعی و ورزشی خواهیم داشت .

همچنین از دیگر برنامه های این سازمان  برای فرهنگ سازی گروه سنی ۱۲تا ۲۵سال تولید محتوا را  در حوزه پسماند ، فضای سبز ، ترافیک ، آپارتمان نشینی داریم  ، که اینکار با کمک آموزش و پرورش ، دانشگاه ها  اجرایی می‌شود و  با همکاری روابط عمومی شهرداری مکانی برای فعالیت رسمی رسانه ها در نظر گرفته شده و کافه رسانه‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۱ در بلوار چمران افتتاح می شود ،که این طرح باعث کمک به رونق کار های رسانه می شود .

طرح بلندگو های شهری با چند کاربری به عنوان پدافند غیر عامل جهت اطلاع رسانی مواقع ضروری ، پخش اذان ، ... اجرایی می شود که طول مسیر این بلند گو ها تقریبا ۶۸کیلو متر  است  و تا دهه فجر فاز اول این طرح به  بهربرداری می‌رسد .

اعلام برنامه های دهه فجر 

مشفقیان در ادامه سخنان خود از اجرای برنامه های دهه فجر توسط این سازمان خبر داد و گفت :   رویداد سفیر آفتاب در مناطق محروم، اجرای جنگ شادی در مناطق شهری ، رویداد ویدیو متینگ بر روی دیوار ارگ به مدت پنج روز ، امضاء تفاهم نامه برای ساخت سریال احمدبن موسی علیه السلام، رونمایی از فیلم ۲۸۸۸ که در جشنواره سینمایی حضور دارد و فرش قرمز این فیلم در شیراز برگزار خواهد شد ،که ساخت این فیلم با مشارکت ۵۰درصدی شهرداری شیراز اجرا شده است.

از دیگر برنامه ها سازمان فرهنگی شیراز با ایجاد فضا سازی شهری برای بیان دستاورد های ۴۲ساله انقلاب ، دیوار نگاره امام حسین علیه السلام در اردیبهشت روز شیراز بهره برداری می شود ،همچنین  لیگ محلات شیراز در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتسال، کشتی فرنگی ، فوتبال داخل سالن  اجرا می شود .


کد مطلب: 24665

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24665/تلاش-تغییر-نگرش-عمومی-سازمان-فرهنگی-اجتماعی-ورزشی-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir