سازمان صمت:

رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان لامرد و مهر

8 بهمن 1400 ساعت 13:16

گزارشگر : منیره خسروبیگ

در سفر استاندار فارس به شهرستان‌های لامرد و مهر با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مدیر عامل شهرک‌های صنعتی فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی از پالایشگاه بنزین مهر و شهرک صنعتی مهر بازدید و به بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی پرداخته شد.


به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس پس در جریان قرار گرفتن اهم مشکلات موجود در پالایشگاه بنزین و شهرک صنعتی در رابطه با ضرورت حل این مسائل، مطرح کرد: مشکلات قانونی مربوط به واقع شدن پالایشگاه بنزین پتروپیمان دانا که توسط دستگاه اجرایی اعلام شده است بایستی توسط مسئولان استانی با تعریف شهرک خصوصی یا کاهش محدوده این پروژه از حریم شهر یا سایر راهکارهای قانونی موجود رفع مانع شود.

وی با تاکید بر ضرورت رفع سایر مشکلات افزود: یکی از مسائل این شهرستان مربوط به حوزه آب و بعضا مشکلات در حوزه تامین منابع لازم برق است که بایستی با تعامل دستگاه‌های دولتی با خصوصی این مشکلات مرتفع شود.

ایمانیه در رابطه با حمایت مالی از واحد‌های تولیدی، تصریح کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از حمایت‌های ویژه‌ای در زمینه دریافت تسهیلات برخوردار خواهند شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در بخشی از فرآیند بازدید مسئولان استانی از پالایشگاه بنزین مهر، نصریح کرد: پروژه پتروپیمان دانا در راستای ایجاد پالایشگاه بنزین با هدف تولید ۱۰ هزار بشکه و در فاز نهایی ۲۰ هزار بشکه هدف‌گذاری شده است که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته است.

ایزدی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس، گفت: تامین برق لازم این پروژه و شهرک‌ صنعتی مهر در کوتاه مدت و همچنین میزان نیاز مصرفی در پنج سال آینده و همچنین تسریع در ارائه تسهیلات لازم از سوی بانک عامل به پالایشگاه بنزین از اقدامات جدی و اساسی به منظور تسهیل در تکمیل فرآیند اجرایی این واحد تولیدی است.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه تامین برق واحد‌های صنعتی نیازمند راهکارهای کوتاه مدت است، عنوان کرد: در شهرک صنعتی مهر قابلیت سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری جهت ایجاد واحد تولیدی وجود دارد که تاکنون بنابر اطلاعاتی که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در اختیار ما قرار داد تاکنون حدود ۲۴ قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده که در حال حاضر تنها ۴ واحد آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

ایزدی ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد ایجاد واحد‌های  تولیدی در شهرک صنعتی مهر و سیاست‌های کلان مبنی بر توسعه واحد‌های صنعتی و جهش تولید قطعا نیازمند ارتقاء زیرساخت‌های ایجاد شده به ویژه در تامین آب و برق هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در پایان گفت: پروژه‌های کلان و قابل توجهی در شهرستان‌های لامرد و مهر ایجاد و هدف‌گذاری شده است که در آینده‌ای نه چندان دور این منطقه به یکی از قطب‌های صنعتی  تبدیل خواهد شد که فراتر از رونق اقتصادی زمینه مناسبی برای اشتغال افراد بومی این منطقه فراهم خواهد شد.
 


کد مطلب: 24693

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24693/رسیدگی-مشکلات-واحد-های-تولیدی-صنعتی-شهرستان-لامرد-مهر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir