۰
plusresetminus
میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

روشن شدن ماجرای ساخت سازه در باغ عفیف آباد شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۲
موید محسن‌نژاد با اشاره به واکنش‌هایی که در ساخت یک سازه در باغ تاریخی عفیف‌آباد مطرح شده است، اظهارداشت: در پی دلسوزی‌های مردم فرهنگ‌دوست و تاریخ‌دوست شیراز امروز در باغ عفیف‌آباد به صورت میدانی حضور یافته و از نزدیک سازه مطرح شده را دیدم؛ این سازه برای ساخت یک فیلم سینمایی تاریخی احداث شده است که با توجه به اینکه در خصوص مردم شریف شیراز و فارس بوده است بنا شده در شهر شیراز و مکانهای مختلفی از این شهر اجرا شود.
روشن شدن ماجرای ساخت سازه در باغ عفیف آباد شیراز
به گزارش حافظ خبر، وی با بیان اینکه برای ساخت فیلم به صورت موقت سازه‌ای در این باغ تاریخی احداث شده است، گفت: این فیلم تاریخی بناست که در شان مردم شیراز باشد و به همین دلیل یکی از فضاهایی که در این مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد مجموعه باغ عفیف‌آباد است. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با تاکید بر موقت بودن سازه افزود: این سازه به عمارت باغ عفیف‌آباد هیچ ضربه و آسیبی نمی‌زند بلکه به شکل پرتابل است و فاصله لازم هم با بنا رعایت شده و در پایان پروژه نیز باید توسط تهیه کنندگان و با نظارت به صورت ایمن  جمع‌آوری می‌شود. 

وی با بیان اینکه در بازدید امروز نیز بر حفظ و حراست از عمارت و  باغ عفیف‌آباد تاکید شده است، بیان کرد: استان فارس مهد تمدن و میراث فرهنگی‌ و تاریخی است و در حفظ و حراست از این میراث ماندگار تلاش می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه برای رفع دلسوزی‌ها مردم میراث دوست فارس ؛ یک ناظر از میراث فرهنگی به صورت دائم در همه لوکیشن‌های این فیلم‌ تاریخی حضور خواهد داشت؛ بیان‌ کرد: این ناظر هم بر رعایت حریم و حراست از بنای تاریخی نظارت  و هم دغدغه دلسوزان را برطرف می‌کند. 

محسن‌نژاد تاکید کرد: هر چند در این سازه از اسکلت بنایی استفاده شده اما بدون فندانسیون و موقت است و پایان پروژه با ایمنی کامل جمع‌آوری می‌شود.

وی درپایان اضافه کرد: به سهم خودم از همه مردم و هنرمندان ومسئولین در کشور و استان فارس و که با مشارکت و هماهنگی برای به تصویر کشیدن فرهنگ غنی این مردم همت و همراهی داشته اند سپاسگزارم .
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما