۰
plusresetminus
اتاق بازرگانی:

هزینه عقب افتادن صادرات را قشر ضعیف جامعه متحمل می شوند

تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۶
رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: بر خلاف آنچه به جامعه نشان داده می‌شود، هزینه عقب افتادن صادرات را مردم ضعیف می‌دهند.  
هزینه عقب افتادن صادرات را قشر ضعیف جامعه متحمل می شوند
جمال رازقی عصر شنبه ۹ بهمن در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و قدردانی از صادرکنندگان نمونه فارس در شیراز با بیان اینکه با وجود بی‌مهری‌ها صادرکنندگان سربازانی هستند که با شکست تحریم‌ها وفاداری خود را ثابت کردند، گفت: حضور کالاهای ایرانی در بازار جهانی نشان از بی‌ثباتی تحریم‌ها دارد.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان فارس افزود: عبور کالاهای ایرانی از مرزهای کشور مانند عمل سربازان در حراست از مرزها مقدس و قابل تکریم است.
 
وی همچنین با بیان اینکه بر خلاف آنچه به جامعه نشان داده می‌شود هزینه عقب افتادن صادرات را مردم ضعیف می‌دهند، گفت: در چند دهه اخیر تجارت خارجی وچار سردرگمی شده است و مشخص نیست که سیاستمداران بر چه اساس تصمیم می‌گیرند.
 
رازقی؛ بهبود فضای کسب و کار از طریق گفتمان با حاکمیت و تسهیل مسیر صادرکنندگان و فعالان اقتصادی را از جمله رسالت‌های اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد.
 
وی  ادامه داد: فساد گسترده و موانع بوروکراتیک، سرمایه‌گذاری و تولید را در ایران پرریسک کرده است؛ رواج کاغذبازی نیز در کشور رایج و مانع کارافرینی و سرمایه‌گذاری شده است و برخلاف دستور رهبرمعظم انقلاب در رابطه با خصوصی‌سازی به نظر می‌رسد اندازه دولت در اقتصاد ایران بزرگتر شده و این یعنی سهم بخش خصوصی کمتر شده است.
 
رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اظهارات اخیر برخی از نمایندگان در مجلس نسبت به اتاق بازرگانی، گفت: این بی‌عدالتی است که گسترش فقر و ناکارآیی اقتصاد کشور به گردن اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی گذاشته شود در صورتی که کارشکنی مجموعه بانک مرکزی و وزارت صمت مانع رشد صادرات در یک برهه که ارزش پول ملی کاهش یافته بود، شد.
 
در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان فارس قدردانی و تجلیل شد.
کد مطلب : ۲۴۷۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما