دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

مجموع واکسن های کرونا تزریق شده در فارس به هفت میلیون و ۶۵۸ هزار و ۵۶۳ دُز رسید

23 بهمن 1400 ساعت 16:22

گزارشگر : منیره خسروبیگ

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، بیست و سوم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۹۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۷۷ هزار و هشت بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۰۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۰ هزار و ۹۰۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۲۷ هزار و ۸۸۸ مورد تست سریع انجام شده و ۸۶ هزار و ۱۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۳۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۷۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۵۷۴ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۴۴ هزار و ۵۸۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۶۵۸ هزار و ۵۶۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۱۶ هزار و ۲۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۳ هزار و ۲۷۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۲۶۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.


کد مطلب: 24816

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24816/مجموع-واکسن-های-کرونا-تزریق-شده-فارس-هفت-میلیون-۶۵۸-هزار-۵۶۳-د-ز-رسید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir