دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

هر گونه تجمع باعث فوران آتشفشان اُمیکرون

25 بهمن 1400 ساعت 12:03

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، هرگونه تجمع را به منزله شیوع بیشتر اُمیکرون در جامعه عنوان کرد.


به گزارش حافظ خبر، محمود نجابت در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: با توجه به قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بالای اُمیکرون، هر گونه تجمع می تواند شیوع بیشتر اُمیکرون در سطح جامعه را به همراه داشته باشد؛ قدرت انفجاری اُمیکرون به گونه ای است که می تواند تمامی افراد جامعه را در بر گیرد.

وی تنها راهکار محافظتی در برابر تمامی سویه های کروناویروس را رعایت شیوه نامه های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی دانست و افزود: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه، نیازمند پایبندی مردم به رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری است.

مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در روزهای اخیر بار دیگر شاهد اوج گیری کرونا و افزایش آمارهای بستری و جان باختگان کرونا هستیم گفت: مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شرایط کنونی ضرورت بالایی داشته و می تواند در کاهش آمارها نقش موثری داشته باشد.

نجابت هر گونه بی توجهی و سهل انگاری در برابر کروناویروس را عامل اصلی انتشار آن دانست و اظهار کرد: طبق آمارها و گزارش های ارایه شده، ابتلای خانوادگی افزایش پیدا کرده است و منشا آن تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: ضرورت دارد مسوولان دستگاه های اجرایی استان بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.

مشاورعالی سرپرست دانشگاه با اشاره به نقش مراکز ۱۶ ساعته در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در سطح استان(۱۶ ساعته) مراجعه کنند و از درمان های خانگی بپرهیزند.

وی در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

پایش روند انجام واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های استان، عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون نیز از دیگر محورهای مورد بررسی مشاورعالی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص عملکردحوزه های مختلف مانند انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، میزان انجام واکسیناسیون در شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، وضعیت دارویی و تجهیزاتی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، توضیحاتی ارائه کردند.

چهارصد و هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز بیست و پنجم بهمن۱۴۰۰، با حضور مشاورعالی سرپرست دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.


کد مطلب: 24829

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24829/گونه-تجمع-باعث-فوران-آتشفشان-ا-میکرون

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir